Mathematical quality of geometry instruction of a novice high school teacher
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğretmenlik mesleğine yeni başlamış bir matemaik öğretmeninin geometri öğretiminin niteliğinin incelenmesi ve öğretmenliğine etki eden unsurların incelenmesi amaçlanmaktadır. Matematik öğretiminin ilk yılında olan katılımcı öğretmenin geometri dersi öğretiminin niteliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında İstanbulda özel bir lisede matematik öğretmenliği yapan katılımcının 3 hafta boyunca 6 dersi gözlemlenerek veri toplanmıştır. Gözlem sırasında kullanılan gözlem formu Matematik Dersinin Niteliği (Mathematical Quality of Instruction) aracını uyarlayarak niteliksel analize uygun olarak tasarlanmıştır. Video kaydı alınan sınıf içi gözlem verileri, ders plan ve materyalleri kullanarak ve katılımcının ders öncesi ve ders sonrası yapılan görüşmeleriyle desteklenmiştir. Ders gözlemi sırasında hem Matematik Dersinin Niteliği (Mathematical Quality of Instruction) ölçeği uyarlanarak hazırlanan gözlem formu doldurulmuş hemde dersle ilgili ek gözlemler not alınmıştır. Farklı kaynaklardan toplanan bu verilerin analizi ışığında geometri dersinin niteliğinin analizi sağlanmıştır. Veriler, öncelikle her ders için kısa bir özet olarak sunulmuş. Ardından, Matematik Dersinin Niteliği (Mathematical Quality of Instruction) ölçeğinin her bir kodu için ayrı ayrı verilmiştir. Matematik dersinin bazı kodlar için niteliğinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Örneğin açıklama (explanation) kodunun derslerde kullanım oranı çok yüksektir. Genel olarak tüm kodlar göze alındığında matematik dersinin niteliğinin yetersiz olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuçlara ek olarak, bu çalışmada öğretmenin öğretme tarzına etki eden faktörler arasında lise eğitimi ve üniversite eğitiminin yanında çalıştığı okulun kültürünün de etkisi olduğu ortaya konulmuştur. Mesleğe yeni başlamış katılımcının geometri öğretme bilgisinin lise temeline dayandığı ortaya çıkmıştır. Üniversite eğitiminde geometri derslerinin de yer alması gerektiği önerisinde bulunulabilir. The aim of this study is to examine the quality of geometry instruction of a novice high school mathematics teacher and the factors that affect her instruction. The quality of the geometry instruction of a participant who is first year mathematics teacher is aimed to be examined. The data was collected by observing the mathematics teacher who worked at a private high school in Istanbul during the academic year 2017 -2018 through 6 lessons for 3 weeks. The observation form that was used through the process of the observation was designed in accordance with the qualitative analysis by adapting the Mathematical Quality of Instruction tool. The observation data collected through the videotaped classroom observation was supported by lesson plans and materials along with the interviews with the participant which were recorded before and after each lesson. During the classroom observation, not only was the observation form that was made by redesigning the Mathematical Quality of Instruction scale filled in, but also additional notes regarding the lessons were taken. In the light of the data collected from different sources, the quality analysis of the geometry lesson was provided. First, the data was presented as a summary for each lesson. Afterwards, the data was given separately for each code of the Mathematical Quality of Instruction scale. It was specified that the Mathematics lesson was qualified as high for some of the codes. For instance, the ratio of the explanation code used in the lessons was very high. Taking all the codes into consideration, it was observed that the quality of mathematics lesson was limited. In addition to these results, among the factors that affect instruction of the teacher, it is claimed that besides the high school and college education of the teacher, the culture of the school where the teacher has been working has also an effect on the subject. It was revealed that the novice participant's knowledge of geometry instruction was based on her high school education. It can be suggested that geometry lessons should also be involved in college education.
Collections