Pricing and order fulfillment for online marketplaces
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel amacı, bir çevrim içi perakendecinin hem fiyatlandırma hem de sipariş yerine getirme problemleri için bütünsel bir model sağlamaktır. Şirketin gerçek satış ve sevkiyat verileri hem satış tahminleme hem de sipariş karşılama modelleri için kullanıldı. Talep tahmin süreci için fiyatlandırma ve promosyon etkileri göz önünde bulundurularak ağaç tabanlı bir topluluk modeli oluşturuldu. Üretilen satış tahminleri sipariş karşılama modeline, gelecek siparişler olarak eklendi. Bu siparişler, ilgili karşılama maliyetleri göz önünde bulundurularak herhangi bir sipariş karşılama merkezi tarafından karşılanacak şekilde modellendi. Bu nedenle, sunulan modelin, işletme maliyetlerini minimize ederken, şirketin toplam kârını da optimize etmesi amaçlandı. Genel problemi değişik açılardan değerlendirebilmek için, fiyat ve kapasite temelli farklı senaryolar yaratıldı. Üretilen talep tahminlerinin stokastikliği nedeniyle, hesaplanan sonuçların güvenilirliğini değerlendirmek için bir güvenilirlik katsayısından faydalanıldı. Bu çalışma sonucunda, şirkete optimum stok tahsisi, sipariş karşılama ve fiyatlandırma stratejisi sağlanmış oldu. The main purpose of this thesis is to provide a wholistic model for both pricing and order fulfillment problems of an online retailer. Real sales and shipment data of a company are used for both forecasting and fulfillment decisions. A tree-based ensemble model is offered for the demand forecasting process by considering pricing and promotion effects. The generated sales forecasts are added to the fulfillment model as future orders. These orders can be fulfilled by any FCs by considering the corresponding fulfillment costs. Therefore, the offered data driven model tries to optimize total profit of the company while minimizing these operational costs. These results are compared across different cases for price and capacity levels. Due to the randomness of the generated demand forecasts, a prescriptiveness coefficient is used to evaluate the reliability of the offered results. As a result of this study, an optimal inventory allocation, fulfillment and pricing strategy are provided to the company.
Collections