Show simple item record

dc.contributor.advisorBaydoğan, Mustafa Gökçe
dc.contributor.authorYildiz, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-04T10:06:00Z
dc.date.available2020-12-04T10:06:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/72272
dc.description.abstractBu tezin temel amacı, bir çevrim içi perakendecinin hem fiyatlandırma hem de sipariş yerine getirme problemleri için bütünsel bir model sağlamaktır. Şirketin gerçek satış ve sevkiyat verileri hem satış tahminleme hem de sipariş karşılama modelleri için kullanıldı. Talep tahmin süreci için fiyatlandırma ve promosyon etkileri göz önünde bulundurularak ağaç tabanlı bir topluluk modeli oluşturuldu. Üretilen satış tahminleri sipariş karşılama modeline, gelecek siparişler olarak eklendi. Bu siparişler, ilgili karşılama maliyetleri göz önünde bulundurularak herhangi bir sipariş karşılama merkezi tarafından karşılanacak şekilde modellendi. Bu nedenle, sunulan modelin, işletme maliyetlerini minimize ederken, şirketin toplam kârını da optimize etmesi amaçlandı. Genel problemi değişik açılardan değerlendirebilmek için, fiyat ve kapasite temelli farklı senaryolar yaratıldı. Üretilen talep tahminlerinin stokastikliği nedeniyle, hesaplanan sonuçların güvenilirliğini değerlendirmek için bir güvenilirlik katsayısından faydalanıldı. Bu çalışma sonucunda, şirkete optimum stok tahsisi, sipariş karşılama ve fiyatlandırma stratejisi sağlanmış oldu.
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis is to provide a wholistic model for both pricing and order fulfillment problems of an online retailer. Real sales and shipment data of a company are used for both forecasting and fulfillment decisions. A tree-based ensemble model is offered for the demand forecasting process by considering pricing and promotion effects. The generated sales forecasts are added to the fulfillment model as future orders. These orders can be fulfilled by any FCs by considering the corresponding fulfillment costs. Therefore, the offered data driven model tries to optimize total profit of the company while minimizing these operational costs. These results are compared across different cases for price and capacity levels. Due to the randomness of the generated demand forecasts, a prescriptiveness coefficient is used to evaluate the reliability of the offered results. As a result of this study, an optimal inventory allocation, fulfillment and pricing strategy are provided to the company.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titlePricing and order fulfillment for online marketplaces
dc.title.alternativeÇevrim içi pazarlarda fiyatlama ve sipariş karşılama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProduct pricing
dc.identifier.yokid10279473
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603841
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess