Search
Now showing items 1-6 of 6
The organization of the mental lexicon in late second language learners
(2020-01-31)
Bu çalışmada, ikinci dil (D2) İngilizceyi geç yaşta öğrenmiş yetişkinlerin zihinsel sözlükçe organizasyonları incelenmiş ve anadili (D1) İngilizce olan yetişkinlerle karşılaştırılmıştır. Çalışma, sözcükler arası kurulan ...
Exploring ELF awareness in teacher cognition: A case study in Turkey
(2020-05-08)
Bu çalışma, (1) öğretmenlerin Ortak bir Dil olarak İngilizce'yi (ODİ / English as a Lingua Franca / ELF) nasıl kavramsallaştırdığını, (2) öğretmenlerin hangi meseleleri ODİ ile ilişkilendirdiğini, ve (3) öğretmenlerin ...
The comparative effects of meaning-focused and form-focused instruction on L2 collocation learning
(2020-10-07)
Bu çalışma anlam-odaklı (MFI) ve biçim-odaklı (FFI) öğretim yöntemlerinin ikinci dilde eşdizimlilik öğrenimi üzerine farklılaşan etkilerini araştırmaktadır. Üç farklı sınıftan başlangıç seviyesinde dil yeterliliğine sahip ...
Processing reflexives in the second language: Evidence from eye tracking
(2020-05-04)
Bu çalışma, İngilizce öğrenen Türklerin İngilizce'deki dönüşlülük zamirlerini (himself/herself) nasıl işlemlediklerini incelemektedir. İngilizce öğrenenlerin dönüşlülük zamirleri için öncül geri alma davranışlarında ...
EFL teachers` beliefs and their practices in grammar teaching and corrective feedback: A case study
(2020-07-01)
Dil Öğretmeni Bilişselliği (DÖB) konulu bu çalışma dil öğretmenlerinin Sınıf Ortamında İkinci Dil Edinim (SOİDE) alanına ait iki genel konudan Düzeltici Dönüt (DD) ve Dilbilgisi Öğretimi (DÖ) kapsamında inanış ve uygulamalarını ...
Annotation and working memory in second language reading, incidental vocabulary learning, and perceived cognitive load
(2020-07-10)
Bu çalışma, açıklayıcı notların (AN) ve işler bellek (İB) kapasitesinin okuduğunu anlama, rastlantısal kelime öğrenme ve okurların bilişsel yük algısı üzerindeki etkisini gruplar arası bir araştırma deseniyle incelemeyi ...