EFL teachers` beliefs and their practices in grammar teaching and corrective feedback: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil Öğretmeni Bilişselliği (DÖB) konulu bu çalışma dil öğretmenlerinin Sınıf Ortamında İkinci Dil Edinim (SOİDE) alanına ait iki genel konudan Düzeltici Dönüt (DD) ve Dilbilgisi Öğretimi (DÖ) kapsamında inanış ve uygulamalarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ayrıca öğretmen bilişselliğini etkileyen bilişsel ve bağlamsal etmenleri ve öğretmenlerin inanış ve uygulamalarının birbirleriyle ne ölçüde tutarlı olduklarını araştırmayı hedeflemektedir. Bu çalışma için veriler bir devlet üniversitesinin hazırlık okulunda, öğretmenlerden görüşme, gözlem ve hatırlatıcı görüşme aracılığıyla toplanmıştır. Durum içi ve çapraz durum analizlerinden sonra elde edilen bulgular göstermektedir ki ders kitabı temelli inanışlar, deneyim temelli inanışlar, teorik bilgi eksikliği ve iletişimsel aktivitelere olan eğilim öğretmenlerin DÖ kapsamındaki inanışlarını etkilemektedir. Deneyimsel bilgiler, bilinçsiz kararlar ve bazı bağlamsal etmenlerden dolayı birbirlerinden farklı olmak üzere, öğretmenlerin inanış ve uygulamaları arasında hem tutarlı hem de tutarsız ilişkiler mevcuttur. Öğretmenler ortak olarak DD hakkında teorik bilgi eksikliği yaşamakta, DD türlerinden en çok yeniden biçimlendirmeyi tercih etmekte ve iletişimsel aktivitelerde DD kullanmamaya meyillidir. Ancak, öğretmenler, hedef yapı, dilbilgisi alıştırmaları, öğrenciler ve bağlam kapsamındaki DD tercihleri açısından birbirlerinden farklı düşünmektedir. Öğretmenlerin DD uygulamaları bilinçsiz ve hızlı verilmiş kararlardan kaynaklanan etmenlerden dolayı ortaya çıkan birkaç tutarsızlık dışında genel DD inanışlarıyla uyuşmaktadır. Bu bulgular, öğretmen bilişselliğinin SOİDE alanındaki çalışmalara dahil edilmesi ve bu bütünleşik çalışmaların daha kapsayıcı sonuçlar elde etmesine ve DÖB çalışma alanına birçok değişkenin öğretmenlerin karar alma süreçlerindeki etkilerini inceleyerek katkıda bulunabilir. This Language Teacher Cognition (LTC) study primarily explores language teachers' beliefs and practices about two common Instructed Second Language Acquisition (ISLA) constructs: Grammar Teaching (GT) and Corrective Feedback (CF). This study also aims to investigate to what extent teacher beliefs and practices compromise with each other and cognitive and contextual factors behind their cognition. The data were collected through multiple sources including interviews, observations, and stimulated recall with the teachers from the preparatory school of a state university. The findings after a within-case and cross-case analysis revealed that coursebook-based beliefs, experience-based beliefs, lack of theoretical knowledge and inclination for communicative activities influence what teachers believe about GT. There are both congruent and incongruent relationships between beliefs and practices varying from one teacher to another due to the effect of experiential knowledge, unconscious decisions, and some contextual factors. The teachers commonly lack theoretical knowledge about CF, they use recast most, and they tend to avoid CF during communicative activities; however, they differ from each other in terms of their CF choices for the target structure, grammar exercises, students and context. CF practices are aligned with their beliefs except for a few divergences stemming from unconscious and instant decisions. The findings can contribute to the integration of LTC into ISLA studies to reach more comprehensive results and to LTC framework by exploring the effects of many variables on teachers' decision making processes.
Collections