15-19 yaş arası öğrencilerden oluşan bir lise örnekleminde bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığının ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 15-19 yaş arası öğrencilerden oluşan bir lise örnekleminde bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Kırklareli'nde bir lisede öğrenim gören 164 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılar Sosyodemografik Form, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri (YİYE), İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ) ve Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (DOBÖ) ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda internette ve dijital oyunlarda günlük 5 saat ve daha fazla zaman geçiren katılımcıların kaygı, kaçınma ve YİYE toplam puan (ölçekten yüksek puan alma güvensiz bağlanma anlamına gelmektedir) değişkeninde diğerlerine göre, ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığı puanları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Ayrıca bu örneklemde bağlanma stilleri ve sosyodemografik değişkenlerin internet ve dijital oyun bağımlılığını anlamlı düzeyde yordamadığı belirlenmiştir. İnternet/oyun bağımlılığı açısından risk taşıyan kişilerin ve bu riski yordayan faktörlerin belirlenmesi için daha büyük örneklemlerde araştırma planlanması düşünülebilir. The aim of this research was to investigate the relationship between the attachment styles and internet and digital game addiction among a high school sample of 15-19 year-old students. The sample consisted of 164 students from a high school in Kırklareli. Participants were assessed by using a Sociodemographic Form, Experiences in Close Relationships Scale (ECRS), Internet Addiction Scale (IAS) and Digital Game Addiction Scale (DGAS).The results of this study showed that the participants who spent at least 5 hours daily in internet and in front of digital games had higher anxiety, avoidance and ECRS total scores (higher scores mean insecure attachment). There was no significant correlation between attachment styles and internet and digital game addiction scores. In addition to these, it was observed that the attachment styles and the sociodemographic variables did not significantly predict internet and digital game addiction in this sample. To identify at-risk individuals for internet-digital game addiction and to identify the factors that predict this risk, further studies with larger samples can be considered.
Collections