Show simple item record

dc.contributor.advisorGüler, Ayşegül Selcen
dc.contributor.authorMusluoğlu, Merve
dc.date.accessioned2021-05-09T09:46:07Z
dc.date.available2021-05-09T09:46:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/710855
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 15-19 yaş arası öğrencilerden oluşan bir lise örnekleminde bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini Kırklareli'nde bir lisede öğrenim gören 164 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılar Sosyodemografik Form, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri (YİYE), İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ) ve Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği (DOBÖ) ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda internette ve dijital oyunlarda günlük 5 saat ve daha fazla zaman geçiren katılımcıların kaygı, kaçınma ve YİYE toplam puan (ölçekten yüksek puan alma güvensiz bağlanma anlamına gelmektedir) değişkeninde diğerlerine göre, ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığı puanları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Ayrıca bu örneklemde bağlanma stilleri ve sosyodemografik değişkenlerin internet ve dijital oyun bağımlılığını anlamlı düzeyde yordamadığı belirlenmiştir. İnternet/oyun bağımlılığı açısından risk taşıyan kişilerin ve bu riski yordayan faktörlerin belirlenmesi için daha büyük örneklemlerde araştırma planlanması düşünülebilir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the relationship between the attachment styles and internet and digital game addiction among a high school sample of 15-19 year-old students. The sample consisted of 164 students from a high school in Kırklareli. Participants were assessed by using a Sociodemographic Form, Experiences in Close Relationships Scale (ECRS), Internet Addiction Scale (IAS) and Digital Game Addiction Scale (DGAS).The results of this study showed that the participants who spent at least 5 hours daily in internet and in front of digital games had higher anxiety, avoidance and ECRS total scores (higher scores mean insecure attachment). There was no significant correlation between attachment styles and internet and digital game addiction scores. In addition to these, it was observed that the attachment styles and the sociodemographic variables did not significantly predict internet and digital game addiction in this sample. To identify at-risk individuals for internet-digital game addiction and to identify the factors that predict this risk, further studies with larger samples can be considered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title15-19 yaş arası öğrencilerden oluşan bir lise örnekleminde bağlanma stilleri ile internet ve dijital oyun bağımlılığının ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between attachment styles and internet and dijital game addiction among a high school sample of 15 to 19 year-old students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10125423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441684
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess