Tüketici etnosentrizmi ve menşe ülke etkisi kavramlarının satın alma kararları açısından önemi: Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, uluslararası yazında çok çalışılmış olmasına karşın, Türkiye'de kısıtlı sayıda çalışmaya konu olan menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramlarını incelemek ve Türkiye'den seçilen bir örnek üzerinde analiz etmektir. Burada amaç, pazarlama literatürüne, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi anlamında bölgesel bir çalışma ile zenginlik kazandırmaktır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, tüketicinin pazarlama ve işletme açısından artan öneminden bahsedilmiş, tüketicilerin satın alma kararları üzerinde rol oynayan faktörler açıklanmıştırİkinci bölümünde de, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, tüketici etnosentrizmi, yabancı ürün satın almanın uygunluğunu tartışan ve tüketicileri yerli ürün satın alma tercihine yönlendiren bir kavramdır. Menşe ülke etkisi ise, ?bir ürünün ait olduğu ülkenin, tüketicilerin karar ve satın alma davranışları üzerindeki olumlu ya da olumsuz etkisi? şeklinde tanımlanabilir.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan uygulamanın sonuçları sunulmuştur. The purpose of this study is, to test the country of origin and consumer ethnocentrism concepts on Turkish consumers; that have been studied little in Turkey but vastly in the international literature. The aim is to put a cultural diversity to the country of origin and consumer ethnocentrism literature globally.Study consists of three parts. In the first section, the increasing importance of consumer in marketing and business, the factors playing a role on consumers' purchasing decisions are explained. In the second part describes concept of the country of origin and concept of the consumer ethnocentrism are examined and presented in a format with examples of the summer. Accordingly, consumer ethnocentrism, discusses the appropriateness of purchasing foreign products and domestic products is a concept that the motive of the purchase. Country of origin effect is defined as ?A product of the country belongs to the consumers purchasing decisions and a positive or negative effect on their behaviour?.In the third section of the study, the results of the application on Adiyaman University students are presented.
Collections