Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorBahar, Reyhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:22:27Z
dc.date.available2021-05-09T09:22:27Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709364
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, uluslararası yazında çok çalışılmış olmasına karşın, Türkiye'de kısıtlı sayıda çalışmaya konu olan menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramlarını incelemek ve Türkiye'den seçilen bir örnek üzerinde analiz etmektir. Burada amaç, pazarlama literatürüne, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi anlamında bölgesel bir çalışma ile zenginlik kazandırmaktır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, tüketicinin pazarlama ve işletme açısından artan öneminden bahsedilmiş, tüketicilerin satın alma kararları üzerinde rol oynayan faktörler açıklanmıştırİkinci bölümünde de, menşe ülke ve tüketici etnosentrizmi kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, tüketici etnosentrizmi, yabancı ürün satın almanın uygunluğunu tartışan ve tüketicileri yerli ürün satın alma tercihine yönlendiren bir kavramdır. Menşe ülke etkisi ise, ?bir ürünün ait olduğu ülkenin, tüketicilerin karar ve satın alma davranışları üzerindeki olumlu ya da olumsuz etkisi? şeklinde tanımlanabilir.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerinde yapılan uygulamanın sonuçları sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is, to test the country of origin and consumer ethnocentrism concepts on Turkish consumers; that have been studied little in Turkey but vastly in the international literature. The aim is to put a cultural diversity to the country of origin and consumer ethnocentrism literature globally.Study consists of three parts. In the first section, the increasing importance of consumer in marketing and business, the factors playing a role on consumers' purchasing decisions are explained. In the second part describes concept of the country of origin and concept of the consumer ethnocentrism are examined and presented in a format with examples of the summer. Accordingly, consumer ethnocentrism, discusses the appropriateness of purchasing foreign products and domestic products is a concept that the motive of the purchase. Country of origin effect is defined as ?A product of the country belongs to the consumers purchasing decisions and a positive or negative effect on their behaviour?.In the third section of the study, the results of the application on Adiyaman University students are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici etnosentrizmi ve menşe ülke etkisi kavramlarının satın alma kararları açısından önemi: Adıyaman Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeEffects of consumer ethnocentrism and country of origin of the concepts of the importance of purchasing decisions: A study on Adıyaman University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCountry of origin
dc.identifier.yokid417496
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294092
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess