Markanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı marka kavramının tüketici davranışlarına etkisini incelemek ve bir örnek üzerinde analiz etmektir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, marka kavramından ve marka kavramının işletme ve tüketici açısından artan öneminden bahsedilmiş, markalamanın tüketici açısından yararları açıklanmıştır.İkinci bölümde ise, marka kavramının tüketici davranışlarına etkisi geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, marka, ?bir ya da birden fazla üreticinin ya dasatıcının mal ve hizmetlerini tanımlamaya ve tanıtmaya hizmet eden isim, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bunların bileşimi? şeklinde tanımlanabilir.Çalışmanın üçünde bölümünde ise, Adıyaman il merkezinde yapılan anket uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Marka, Tüketici Davranışı, Marka Tercihi, Markalama The purpose of this study is, to investigate the impact of the brand on the consumer behaviour and analyze it on a specific case.The study consists of three parts. In the first section, the concept of brand and the increasing importance of brand in terms of business and consumer are mentioned; the benefits of branding in terms of consumers are explained.In the second part, the impact of the brand on the consumer behaviour examined and presented in a format with examples of summer. In this context, brand can be defined as ?to identify and promote good and services of one or moremanufacturer or seller that serving the name, concept, word, symbol, design, picture and a combination of them?.In the third section, the results of the questionnaire application in center Adıyaman tired to interpret.Key Words: Brand, Consumer Behaviour, Brand Preferences, Branding
Collections