Show simple item record

dc.contributor.advisorKaygusuzoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorZengin, Sevil
dc.date.accessioned2021-05-09T09:22:25Z
dc.date.available2021-05-09T09:22:25Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709355
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı marka kavramının tüketici davranışlarına etkisini incelemek ve bir örnek üzerinde analiz etmektir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, marka kavramından ve marka kavramının işletme ve tüketici açısından artan öneminden bahsedilmiş, markalamanın tüketici açısından yararları açıklanmıştır.İkinci bölümde ise, marka kavramının tüketici davranışlarına etkisi geniş bir biçimde sunulmuştur. Bu bağlamda, marka, ?bir ya da birden fazla üreticinin ya dasatıcının mal ve hizmetlerini tanımlamaya ve tanıtmaya hizmet eden isim, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bunların bileşimi? şeklinde tanımlanabilir.Çalışmanın üçünde bölümünde ise, Adıyaman il merkezinde yapılan anket uygulamalarının sonuçları analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Marka, Tüketici Davranışı, Marka Tercihi, Markalama
dc.description.abstractThe purpose of this study is, to investigate the impact of the brand on the consumer behaviour and analyze it on a specific case.The study consists of three parts. In the first section, the concept of brand and the increasing importance of brand in terms of business and consumer are mentioned; the benefits of branding in terms of consumers are explained.In the second part, the impact of the brand on the consumer behaviour examined and presented in a format with examples of summer. In this context, brand can be defined as ?to identify and promote good and services of one or moremanufacturer or seller that serving the name, concept, word, symbol, design, picture and a combination of them?.In the third section, the results of the questionnaire application in center Adıyaman tired to interpret.Key Words: Brand, Consumer Behaviour, Brand Preferences, Brandingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarkanın tüketici davranışlarına etkisi ve otomotiv sektörü üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeThe impact of the brand on the consumer behaviour and an empirical study on the automotive industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand image
dc.identifier.yokid436441
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319892
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess