Browsing TEZLER by Author "Geleneksel Türk Sanatları Ana Sanat Dalı"
Now showing items 1-15 of 15
-
Aydınoğlu Beyliği mimarisinde yazı
Kamer, Mehmet (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)`Aydınoğlu Beyliği Mimarisinde Yazı` başlığını taşıyan çalışmamız dokuz bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm 'Araştırmanın Amacı, Önemi ve Kullanılan Yötem', ikinci bölüm 'Türk-İslâm Mimarisinde Yazı Sanatının ... -
Başbakanlık Osmanlı Arşivinde bulunan belgelere göre Uşak halısı
Polat, Yasemin (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-18)Uşak halıları Türk halıcılık sanatının en bilinen ve en önemli bir parçasıdır. Orta Asyada Pazırık halısıyla doğup Türkistan'da gelişen Türk halıcılık sanatı; Anadolu'ya Büyük Selçuklu devleti ile birlikte girmiş, ... -
Fosforesans yeteneğine sahip çeşitli çini sırlarında sır bünye ilişkilerinin araştırılması
Gün, Yalçin (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-12-06)Belirli bir reçeteye göre hazırlanarak bir araya getirilen hammaddelerin şekillendirilmesi ve pişirilmesi ile üretilen bisküvilerin dekorlanıp sırlanarak yeniden ısıl işleme tabi tutulması sonucunda çini adı verilen sanatsal ... -
Günümüz Kütahya çiniciliğinde kullanılan çini formlarının araştırılması ve kişisel uygulamalar
Balta, Nazan (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Günümüz çini sanatına bakıldığında; Kütahya 'da başlaması 14. yüzyılda `Milet İşi` olarak adlandırılan kırmızı çamurla başlayarak; İznik ile aynı paralellikte sürmüştür. Beyaz çamur ile üretime geçiş İznik ile aynı ... -
İstanbul Süleymaniye Kütüphanesindeki sülüs levhaların tezhib özellikleri
Toğrul, Burcu (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-20)Bu araştırmada Süleymaniye Kütüphanesinde bulunan sülüs levhaların tezhib özellikleri incelenmiştir. İncelenen levhalar XVIII. ve XIX. Yüzyıllara ait olup Türk levha tezyinatı bakımından araştırılmaya değer bulunmuştur. ... -
İstanbul Süleymaniye Kütüphânesi`nde bulunan kıt`a-hat levhaları ve tezhipleri
Hinislioğlu, Nurettin (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-19)Bu araştırmada İstanbul Süleymaniye Kütüphânesi'nde bulanan 59 adet sülüs, nesih ve muhakkak hatla yazılan kıt'a-hat levhaları ve tezhipleri, Türk-İslam san'atları içerisinde mümtaz bir yere sahip olan hat ... -
Kubadabad Sarayı çinilerinde antropomorfik motifler ve özgün yorumları
Canpolat, Asli (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-22)Anadolu Selçuklu Dönemi'ne ait Kubad-Abad Sarayı, 1235-1236 yılları arasında Alaaddin Keykubad tarafından Konya'ya inşa edilmiştir.Saray çinileri, sekiz köşeli yıldız ve haç şeklindeki geçme düzenlemeler olarak ... -
Kütahya çini sanatının günümüzdeki durumu ve çini ustası Selahattin Uslu
Yanik, Erdem (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-24)Bu çalışmada geçmişten günümüze Kütahya çini sanatının günümüzdeki durumu ve çini ustası Selahattin Uslu'nun hayatı ve çalışmaları incelenmiştir.Tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öncelikle çininin tanımı ... -
Mardin taş oymacılığında hat sanatı
Yeşilmen, Fatih (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-14)Mardin tarih boyunca birçok kültür ve inancın uğrak yeri olmuştur. Zengin bir kültüre sahip olan bölgede Müslüman, Hıristiyan, Yakûbi, Süryâni Nestûri, Yezîdi, Yahûdi, Keldâni gibi farklı din ve kültüre sahip toplumların ... -
Osmanlı dönemi İznik çinilerinde (Yemek kapları) görülen bitkisel kompozisyonlar ve sıraltı fırça dekorlu porselen yemek takımı uygulamaları
Eren, Muhammed Bahadir Can (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Türk sanatında görülen motiflerin İslamiyet öncesi Asya'da yaşamış Türk kavimlerine kadar uzandığı bilinmektedir. Motiflerin İslamiyet sonrası çeşitlilik kazanarak farklı üsluplar ile birlikte geliştiği görülmektedir. ... -
Osmanlı dönemi İznik çinilerinde görülen hayvan motiflerinin incelenmesi ve özgün uygulamalar
Öncel, Ethem Yavuz (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-12)Tez çalışmasının birinci bölümünü kısaca özetlemek gerekirse; Türk sanatında görülen motiflerin İslamiyet öncesi ve Asya da yaşayan Türk kavimlerine kadar uzandığı bilinmektedir. İslamiyet sonrası motiflerin çeşitlilik ... -
Seramikte serigrafi tekniği, günümüzde Kütahya çinilerinde kullanımı ve özgün uygulamalar
Duran, Sakine (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Serigrafi baskı tekniği, sanat ve endüstri alanında oldukça önemli bir yere sahip olan bir teknik niteliğindedir. Bu tekniğin, birçok alanda ve çok yönlü kullanılması nedeniyle, var olan diğer baskı sistemleri arasında öne ... -
T.C. Cumhurbaşkanlığı Osmanlı arşiv fonlarında ebru kullanımı
Karademir Turan, Bilge (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-26)Osmanlı İmparatorluğu dünyanın süper gücü konumunda üç kıtaya hakim idi. Sorumlu olduğu toprakların kayıtlarını mükemmel bir şekilde tutmaya özen gösteriyordu. Bu bakımdan arşivcilik Osmanlı' da birinci derecede önemli ... -
Türk hamam kültürü, hamamlarda kullanılan eşyalar ve çini sanatına uyarlanması
Tepe, Gül (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-05)İnsanlık tarihi, bir sosyal evrim ve gelişimin tarihidir. Yüzyıllar öncesindenbu yana insanlar, bir yandan temel gereksinimlerini karşılama ve doğa şartları ilemücadele içindeyken; bir yandan da yaratıcı güdülerini hayata ... -
Zeugma (Belkıs) antik kenti mozaiklerinde kullanılan bordür motiflerinin çini sanatına uyarlanması
Ertem, Serpil (UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-16)İnsanoğlunun ilk buğday tohumunu toprakla buluşturduğu yerdir Mezopotamya. Tarihe adını `Bereketli Hilal` olarak yazdıran bu hilalin en önemli parçası Fırat ve Dicle nehirlerini doğuran Anadolu topraklarıdır. Dünyanın kadîm ...