Seramikte serigrafi tekniği, günümüzde Kütahya çinilerinde kullanımı ve özgün uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Serigrafi baskı tekniği, sanat ve endüstri alanında oldukça önemli bir yere sahip olan bir teknik niteliğindedir. Bu tekniğin, birçok alanda ve çok yönlü kullanılması nedeniyle, var olan diğer baskı sistemleri arasında öne çıkmıştır.Tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Seramikte serigrafi tekniğinin tanımı, genel olarak dünya tarihçesi ve günümüz serigrafi tekniği anlatılmıştır. Serigrafi tekniğinde kullanılan malzemeler saptanarak, bu malzemeler açıklanmaya çalışılmıştırİkinci bölümde ise; Kütahya çini tarihi hakkında bilgiler verilmiştir. Serigrafi tekniğinin; Kütahya çini ve seramik sanatındaki yeri, önemi, kullanımı ve gerekliliği hakkında araştırmalar yapılmıştır. Günümüz Kütahya çini ve seramiklerinin üzerinde önemli bir potansiyele sahip olan serigrafi tekniğinin üretimini ve uygulamasını yapan atölyeler belirlenerek açıklanmaya çalışılmıştır.Üçüncü ve son bölümde; Kütahya çini desen ve motiflerinin yorumlanarak, serigrafi tekniği ile birlikte özgün uygulamalar yapılmıştır. The technique of Serigraphy is an important technique in the field of art and industry. Due to the versatility of this technique in its important areas, it has come to the forefront among other existing printing systems.The thesis consists of three parts. In the first chapter; The definition of Serigraphy technique in ceramic, general world history and modern Serigraphy technique are described. Used materials in serigraphy technique were determined and these materials were tried to be explained.In the second chapter; Information about the history of Kütahya Tile. Serigraphy technique; The importance, usage and necessity of Kütahya in Tile, ceramic and ceramic art were observed. Workshop's on the production and application of serigraphy technique have been identified and explained which has an important potential on today's Kütahya tiles and ceramics.In the third and last chapter; Kütahya tile patterns and motifs are interpreted, and Serigraphy techniques have been applied together with original applications.
Collections