SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 805
-
Ahmet Efe`nin çocuk öykülerinde değer eğitimi ve öykülerinin Türkçe eğitimine katkısı.
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-10)YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİAHMET EFE'NİN ÇOCUK ÖYKÜLERİNDE DEĞER EĞİTİMİ VE ÖYKÜLERİN TÜRKÇE EĞİTİMİNE KATKISIZeliha YÜCELTürkçe Eğitimi Anabilim DalıUşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2012Danışman: Yard. ... -
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde kullandıkları okuduğunu anlama stratejileri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerindeki kullandıkları okuduğunu anlama stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Kütahya merkezi, Altıntaş, Aslanapa, Dumlupınar ve ... -
Emine Işınsu`nun romanlarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Emine Işınsu'nun eserleri değer eğitimi ve Türkçe öğretimine katkı bakımından incelenmiştir. Örneklem olarak yazarın Bir Ben Vardır Bende Benden İçeri, Çiçekler Büyür ve Ak Topraklar adlı romanları ... -
Çandarlı-Aliağa arasındaki kıyı bölgesinin jeomorfolojisi ve kıyı çizgisindeki değişimler
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çandarlı ile Aliağa arasındaki kıyı bölgesini ve yakın çevresini kapsayan bu çalışmada kıyı ve kıyı gerisinde bulunan birimler tek tek ayrılmış ve bu birimler üzerinde görülen morfolojik şekiller tanımlanmaya çalışılmıştır. ... -
Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarının incelenmesi(Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlarını belirleme amacıyla yapılmıştır. Okul yöneticilerinin yönetsel yaklaşımlardan; ... -
1920-1930 yılları arasında yayımlanmış Türk romanlarında görülen değerler üzerine bir araştırma
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 1920 ilâ 1930 dönemi Türk romanları taşıdıkları değerler açısından incelenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde değer kavramı, değerlendirme, değer atfetme ve değer biçme arasındaki farklar; değer kavramı ... -
Okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan öğrenciler ile 3-4 yaşlarında başlayan öğrencilerin öz bakım becerilerinin veli görüşlerine göre incelenmesi: Uşak ili örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, okul öncesi eğitime 5-6 yaşlarında başlayan çocuklar ile 3-4 yaşlarında başlayan çocukların öz bakım becerileri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı veli görüşlerine göre incelenmiştir.Araştırma ... -
Osmanlı Anadolusu`nda müftülük kurumu
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Müftülük Kurumu, dini konulara yönelik fetva veren ve tarih boyunca bütün Türk-İslam Devletleri'nde görülebilen bir teşkilattır. Osmanlı Devleti'ne kadar farklı şekillerde varlığını göstermiş ve Osmanlılar zamanında ... -
AB`ye giriş süreçinde Türk tarımı
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tarım sektörü gıda güvenliği, beslenme, kendine yeterlik, gelir dağılımında adaletin sağlanması vb. gerekçelerle dünyanın hemen her yerinde en çok korunan ve desteğe konu olan bir sektördür. Avrupa Birliği (AB) ile Türkiye ... -
İlköğretim öğrenci velilerinin okul yöneticilerinden beklentileri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim öğretim içerisinde birçok özellikleri barındıran bir sistemdir. Bu sistem içerisinde okul, yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler gibi birçok alt unsurlar bulunmaktadır. Bu unsurlar sürekli olarak birbirlerini ... -
Günümüz çini sanatında sgraffito teknikleri ve uygulamaları
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çini sözlüklerde Osmanlıca kökenli biz sözcük olarak tarif edilip Çin İşi , Çin'e Ait anlamlarına gelmektedir. Kaynaklarda çini Sırlı Kap olarak tanımlanmaktadır. Osmanlılar kilden yapılan her türlü ürün için çini ... -
Okul yöneticilerinin ilköğretim okullarında alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri (Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ara?tırmanın amacı, U?ak ilinde devlet ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerine göre alternatif ölçme ve değerlendirme yakla?ımlarının uygulanabilirliği ve kar?ıla?ılan güçlükleri bir öğretim lideri olarak ... -
Anadolu`da Roma Dönemine kadar görülen törensel seramik kaplar, şekillendirme ve dekor teknikleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Anadolu'da yapılan arkeolojik kazılarda çoğunlukla pişmiş topraktan yapılmış tören kapları çıkarılmıştır. Libasyon olarak bilinen törenlerin vazgeçilmez unsurları olan bu kaplara, çeşitli uygarlıklarda farklı isimler ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi `çağdaş Türkiye yolunda adımlar` ünitesinde geçen bazı kavramları anlama ve edinme durumlarının incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretim ikinci kademede okutulan TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük (TCİTA) dersi yoğun bir içeriğe sahiptir. Programda öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceri ve değerler açık bir şekilde tek tek belirtilirken, ... -
Okul müdürlerinin öğretmenleri motive etme yaklaşımları(Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu ilköğretim okulunda görevli öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin uyguladıkları motivasyon yaklaşımlarını belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, okul müdürlerinin uyguladıkları ... -
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin kelime öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerden haberdar olma ve kullanma sıklıkları düzeyleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin kelime hazinelerini zenginleştirmek için literatürde belirtilen kelime öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerden hangilerinden haberdar olduklarını ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının öğrencilerin bilimsel süreç ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 2004 Fen ve Teknoloji Öğretim Programı'nın ilköğretim dördüncüve beşinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç ve eleştirel düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2010/2011 ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşleri ve bilimsel tutum ile fen öz yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Kütahya örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada bir öğrencide fen bilgisi kapsamında temel oluşturabilecek en önemli boyutlardan biri olan sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda sınıf öğretmenlerinin ... -
Resimlendirmelerin fen derslerinde okuma anlamaya etkisi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji öğretiminde resimlendirmelerin okuma anlamaya etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Uşak ilindeki ilköğretim okullarında ... -
İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde karşılaştıkları yönetsel sorunlar (Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu ilköğretim kurumlarında görevli okul yöneticilerinin görüşlerine göre yönetim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin ...