Emine Işınsu`nun romanlarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Emine Işınsu'nun eserleri değer eğitimi ve Türkçe öğretimine katkı bakımından incelenmiştir. Örneklem olarak yazarın Bir Ben Vardır Bende Benden İçeri, Çiçekler Büyür ve Ak Topraklar adlı romanları alınmıştır. Bu eserler; adil olma, aile birliğine önem verme, hoşgörü, dürüstlük, misafirperverlik, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik değerlerine yer verilmesi bakımından incelenmiş, bu değerlerin örtük veya doğrudan işlendiği toplam 701 adet bulgu tespit edilmiştir. Elde edilen verilerden hareketle Emine Işınsu'nun eserlerinin değer eğitimi bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu görülmüştür.Emine Işınsu'nun eserleri Türkçe öğretimine katkı bakımından atasözü, deyim, ikileme, kalıp sözler ve yansıma kelimelerin kullanımı açısından incelenmiştir. 90 sayfalık bölümün tarandığı bu eserlerde birbirinden farklı 605 olmak üzere, toplamda 905 deyim; birbirinden farklı 169 olmak üzere toplamda 252 ikileme; birbirinden farklı 32 olmak üzere toplamda 98 yansıma kelime; birbirinden farklı 61 olmak üzere toplamda 70 kalıp söz ve birbirinden farklı beş atasözü kullanılmıştır. Bu eserlerde atasözü, deyim, ikileme, kalıp söz ve yansıma kelime yoğun bir şekilde kullanıldığı görülmüştürBütün bu veriler ışığında Emine Işınsu'nun eserlerinin değer eğitimi ve Türkçe öğretimi sürecinde yararlanılması gereken kaynaklar arasında olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, Emine Işınsu?s literal works are examined from the aspect of value education and Turkish education. Işınsu?s ?Bir Ben Vardır Benden İçeri?, ?Çiçekler Büyür? and ?Ak Topraklar? novels are taken as examples. These Works included being fair, caring about family members, tolerance, honesty, hospitality, respect, dearment, responsibility, patriotism and benevolence are handled. Emine Işınsu?s works are analized in that they include these values, 701 vallues are detected in total. Consequently, with regard to value education it is seen that they have a rich content.Emine Işınsu?s works are examined in terms of their contributions to Turkish education, and usage of proverb, idiom, reduplication, routines and echoic words. These works 90 paged part of which is scanned include 605 idioms different from each other, 905 in total; 169 reduplications different from each other, 252 reduplications in total; 32 echoic words which are different from each other, 98 in total; 61 routins different from each other and 70 routins in total and 5 proverbs are used.In these works intensive usage of proverbs, idioms, duplications, routins and echoic words is seen.In the light of this data it is deduced that Emine Isınsu?s works are resources which are to be benefited in the process of value education and Turkish education.
Collections