TEZLER: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 217
-
Grafik,sembol ve resimlerden yararlanılarak oluşturulan şarkı haritalarının okul şarkılarının öğretimindeki başarıya etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-26)Ülkemizde son yıllarda İlkokul Öğretim Programları çerçevesinde yaratıcılığı ve etkinöğrenmeyi esas alan pek çok öğretim stratejisi geliştirilmiş ve bu stratejiler görselmateryallerle de desteklenerek aktif bir öğrenme ... -
Evlilik doyumu ve çok boyutlu algılanan sosyal desteğin öznel iyi oluş üzerindeki yordayıcı rolünün incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-24)Bu araştırmanın temel amacı, evlilik doyumu ve çok boyutlu algılanan sosyal desteğin evli bireylerin öznel iyi oluş düzeyleri üzerindeki yordayıcı etkilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Bursa'da yaşayan ... -
13-14 yaş grubu bilgisayar oyuncuları ile çeşitli branşlardaki sporcuların basit reaksiyon zamanlarının incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sunulan araştırmanın amacı, 13- 14 yaş grubundaki çeşitli branşlardaki sporcular ile bilgisayar oyuncularının (BO/e-sporcu) basit reaksiyon zamanlarını (BRZ) incelemektir.Araştırma kapsamında 164 erkek 41 kadın olmak üzere ... -
Çocuk edebiyatı ve çocuk eğitimi çerçevesinde Numan Kartal`ın eserlerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma; yazar Numan Kartal'ın öykü ve masallarını, çocuk edebiyatının temelilkeleri ve çocuk eğitiminden hareketle inceleme ve değerlendirmeyi, bunun sonucunda daTürkçe eğitiminde kullanılabilirliğini belirlemeyi ... -
Yaratıcı drama yönteminin dördüncü sınıf matematik dersinde başarı,tutum ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak ilkokul 4. Sınıf `Doğal Sayılarda Çarpma İşlemi` konusunun öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanılmasının öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenmenin ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin soru üretme hakkındaki muhakemeleri ve inanç sistemleri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-27)Öğrenme-öğretme süreçlerinin önemli unsurlarından biri öğretmen sorularıdır. Öğretmenler üretmiş oldukları sorular ile öğrencilerin var olan düşüncelerinin açığa çıkarılması, tartışma ortamlarının oluşturulması ve öğrenci ... -
L`étude de l`écriture expérimentale entre réel et l`utopie de Georges Perec et l`usage du moi-narrateur dans son roman autobiographique w ou le souvenir d`enfance
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-05)Her roman, kendine özgü anlatım teknikleriyle yazarın aktarmak istediklerini anlatma çabasına girer. Yirminci yüzyılda yer alan yazarlar arasında yazınsal biçeminin farklılığıyla öne çıkmış olan Georges Perec 'W ou ... -
Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6.sınıf öğrencilerinin ``maddenin tanecikli yapısı`` ünitesindeki akademik başarı ve kalıcılıklarına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Bu araştırma, yaşam temelli öğrenme yaklaşımıyla işlenen `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendiklerinin kalıcılıkları üzerine yaratacağı etkinin ortaya çıkartılması amacıyla ... -
The effect of l1 in comprehension and description of motion event in english by Turkish pre-service teachers of English
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-12)Öğretmenler yerine sadece dil öğrencilerine odaklanan önceki çalışmalardan farklı bir perspektifle bu çalışmada hareket eylemlerinin Türk İngiliz dili öğretmen adayları tarafından tasvirinde anadil Türkçe ile hedef dil ... -
Öğretmenlerin öğrencileri tarafından zorbalığa uğrama durumları ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-24)Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin öğrencileri tarafından zorbalığa uğrama durumları ve sınıf yönetimi beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi `vücudumuzdaki sistemler` ünitesinin biçimlendirici değerlendirme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine olan etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-26)Bu araştırmanın temel amacı biçimlendirici değerlendirme yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki 'Vücudumuzda Sistemler' ünitesindeki kavramsal anlama düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırma ... -
Engelli bireylerin tekerlekli sandalye basketboluna yönelme nedenlerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu çalıma bedensel engelli bireylerin tekerlekli sandalye basketbolu branşına yönelme nedenlerinin araştırılmasına yönelik hazırlanmıştır. Araştırma, anket kullanılarak yapılmış olup, Türkiye Bedensel Engelliler Spor ... -
Eğitsel veri madenciliği ile öğrenci profillerinin belirlenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-09)Eğitimde internetin kullanımı, öğretim yazılımları ve e-uygulamalarda yaşanan artış sayesinde veri tabanlarında eğitimle alakalı birçok veri depolanmıştır. Bu verilerin arasında gizli, bilinmeyen, eğitimin nasıl yapılması ... -
Altıncı sınıf matematik öğretim programının öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-26)Cebir, sayılara, sembollere, bilinmeyenlere ve değişkenlere anlam yükleyerek onları betimleyen, aritmetikten soyut kavramlara geçişte düşünce aracı olarak görev yapan ve yönlendirme yaparak matematiksel dilin denklemlere ... -
Özel yetenekli çocuklarda matematiksel soyutlama
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-27)Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin bilgiyi oluşturma sürecinin RBC+C soyutlama modeli(tanıma, kullanma, oluşturma ve pekiştirme) bilişsel eylemleri kullanılarak analiz edilmesi ve çalışmaya katılan öğrencinin ... -
Öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık, duygusal zekâ özellikleri ve kariyer geleceği algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-14)Bu araştırmada kariyer geleceği algısı ile psikolojik sağlamlık düzeyi ve duygusal zekâ özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2015-2016 ... -
An investigation of English lecturers` attitudes toward information and communication technologies (ICT) and their use of technology
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu çalışmada, İngilizce okutmanlarının bilgisayar teknolojilerini kullanımları ve bilgisayar ve iletişim teknolojilerine karşı tutumları araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, okutmanların bilgisayar ve iletişim teknolojilerine ... -
Biçimlendirici yoklama soruları ile zenginleştirilmiş öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin `güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi` ünitesindeki kavramsal anlamalarına etkisinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde değişen eğitim programları ile birlikte biçimlendirici değerlendirme yöntemi derslerde uygulanması beklenen değerlendirme yöntemleri arasında yerini almıştır. Biçimlendirici değerlendirme yöntemi öğretimin başında ... -
Sevinç Kuşoğlu`nun çocuk kitaplarında yer alan eğitsel iletiler
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Ülkemizde 21. yüzyılın başlarından itibaren edebiyatın farklı bir dalı olarak ön plana çıkmaya başlayan çocuk edebiyatının, çocukların eğitiminde büyük rolü vardır. Çocuk edebiyatı ürünleri, sundukları iletiler yardımıyla ... -
Altıncı sınıf öğrencilerine verilen matematik okuryazarlığı eğitiminin öğrencilerin matematik okuryazarlığı başarısına etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-22)Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'ya göre matematik okuryazarlığı `matematiğin önemini tanımlama ve anlama, sağlam temellere dayanan yargılara varma, yapıcı, ilgili ve duyarlı bir vatandaş olarak kendi ...