Sevinç Kuşoğlu`nun çocuk kitaplarında yer alan eğitsel iletiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 21. yüzyılın başlarından itibaren edebiyatın farklı bir dalı olarak ön plana çıkmaya başlayan çocuk edebiyatının, çocukların eğitiminde büyük rolü vardır. Çocuk edebiyatı ürünleri, sundukları iletiler yardımıyla çocuğun eğitimine katkıda bulunmaktadırlar. İletiler, çocuğun hayatı tanımasını, bunun yanında duygusal, sosyal ve ahlakî bakımdan gelişmesini sağlamaktadır. Çocuk edebiyatı yazarının çocuğun iç dünyasını tanıyan, nasıl düşündüğünü tahmin eden, onun ihtiyaçlarına cevap verebilecek, çocuk edebiyatının özelliklerini iyi bilen kişiler olması gerekmektedir. Günümüzde çocuğa yönelik eserler veren yazarların sayısı bir hayli artmıştır. Bu yazarlarımızdan biri de Sevinç Kuşoğlu'dur. Sevinç Kuşoğlu, eserlerinde çocuk dünyasına duyarlılıkla yaklaşmış, bir yandan çocuğun kendisini, yakın çevresini ve içinde yaşadığı dünyayı tanımasına yardımcı olurken bir yandan da çocukların aile, toplum ve okul yaşantılarına eğilmiştir. Bunun yanında çocuğa çeşitli millî değerleri benimsetmeyi de ihmal etmemiştir. Bu araştırma, Sevinç Kuşoğlu'nun çocuk kitaplarında yer alan eğitsel iletiler üzerine bir çalışmadır. Araştırmada yazarın çocuklara ne tür iletiler vermek istediği belirlenmeye çalışılmış; bu iletilerin içeriği, hangi amacı gerçekleştirmeye yönelik olduğu ve çocuk edebiyatı ürünleri içinde nasıl işlendiği üzerinde durulmuştur. Anahtar sözcükler: çocuk edebiyatı, çocuk kitabı, eğitsel ileti, Sevinç Kuşoğlu. Starting the begining of the 21st century, children's literature started to appear as a branch in literature and became an important component for children's education. Children's literatüre products make contribution to children's education with the help of the messages that they present. These messages will help children to understand life as well as develop emotional, social and moral manners. An author should know about the inner world of a children, understand how they think, provide answers to their needs and know about peculiarities of children's literature. In today's world, the number of authors coming up with children books have increased exponentially. One of these authors is Sevinç Kuşoğlu. Sevinç Kuşoğlu approached children's world with tender in her books. While she helped children to understand inner self, their close circle and the world they live in; she also focused on family, social and school lives. She also made sure children learn about national values through her books. This research is a portrayal of messages Sevinç Kuşoğlu had given on her child books. The intent was to identify which values the author has covered and the content and purpose of these messages. Additionally, how these messages have been relayed in children's literature text is carefully analyzed. Keywords: children's book, children's literature, educational messages, Sevinç Kuşoğlu
Collections