Authenticity-truth content-reality of a work of art
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ABSTRACT IN TURKISH: 4 En temel tanımlarında bilimin ampirik dünyayı açıklamaya çalıştığı ve objesinin verili olduğu, sanatın ise ruhani dünyaya yönelik olduğu ve kendi objesini yaratarak, belirli bir sosyal konum içinde değer kazandığı söylenebilir. Bilimin objesinin, yani dış dünyanın tersine, sanat objesi iyi, kötü, güzel vb. sıfatlarının atfedildiği bir objedir. Belirli bir toplumsal koşulda aldığı değer bir sanat ürününün içsel gerçekliğinin kompleksliği ile değil, çevresini saran toplumsal algi ağının sanat ürününe karşı aldığı tavır ile ilgilidir. Bu durumda herhangi bir ürün üretildikten uzun süre sonra sanat ürünü tanımını alabildiği gibi, belirli bir tarihsel konumda. sahip olduğu bu tanımı yitirebilir. Sanat ürünlerinin algılanışında (aesthetic experience) çoğu teorinin kabul ettiği, sanat ürününün iç gerçekliğine açık (disinterested) bir davranış tanımı geçerli olmamaktadır. Herhangi bir sanat eserinin güzel olduğunu vurgulayan bir önerme her sanat deneyiminin (aesthetic experience) tekliği ve sübjektifliği tanımını, sanatın evrenselliği ve objektifliği iddiasıyla çelişkiye düşürmektedir. Orijinal bir eserle reprodüksüyonu arasındaki ilişkiyi ele aldığımızda, Walter Benjamin' in Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction adlı yazısında belirttiği otantikiik kavramı ve buna bağlı olarak orjinal sanat eserinde olup reprodüksyonda oluşmayan tek özelliğin tarihsel konum olduğu savını tartışmak gerekir. Bir sanat eserinindeğerini tartışırken, eserin belirli bir tarihsel konum içindeki yerini, gücünü ele aldığımızda, eserin fiziksel varlımı bağlayıcı bir rol oynamaz. Eğer form (ya da fiziksel varlık) kendi başına belirleyici bir unsur olsaydı, o zaman platonic bir dünyaya (bir ideeler dünyasına) gönderme yapmak gerekirdi. Sanat eserlerinin içerikleri gözönüne alındığında orijinalin sahip olduğu içeriğin reprodüksyonda da bulunduğunu ve aralarındaki ilişkinin içsel bir nitelik farkıyla değil, yukarıdan bir önyargıyla belirlendiğini belirtmek gerekir. (ii) ABSTRACT The aim of this thesis is to study the relation between an original work of art and its reproduction with a view to investigate the impact of mechanical reproduction in this relation. The study concentrates mainly on the views of T. Adorno, W. Benjamin and A. Hauser.
Collections