Show simple item record

dc.contributor.advisorCanevi, Pınar
dc.contributor.authorÖzgen, M.Zafer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:35:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:35:37Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687749
dc.description.abstractABSTRACT IN TURKISH: 4 En temel tanımlarında bilimin ampirik dünyayı açıklamaya çalıştığı ve objesinin verili olduğu, sanatın ise ruhani dünyaya yönelik olduğu ve kendi objesini yaratarak, belirli bir sosyal konum içinde değer kazandığı söylenebilir. Bilimin objesinin, yani dış dünyanın tersine, sanat objesi iyi, kötü, güzel vb. sıfatlarının atfedildiği bir objedir. Belirli bir toplumsal koşulda aldığı değer bir sanat ürününün içsel gerçekliğinin kompleksliği ile değil, çevresini saran toplumsal algi ağının sanat ürününe karşı aldığı tavır ile ilgilidir. Bu durumda herhangi bir ürün üretildikten uzun süre sonra sanat ürünü tanımını alabildiği gibi, belirli bir tarihsel konumda. sahip olduğu bu tanımı yitirebilir. Sanat ürünlerinin algılanışında (aesthetic experience) çoğu teorinin kabul ettiği, sanat ürününün iç gerçekliğine açık (disinterested) bir davranış tanımı geçerli olmamaktadır. Herhangi bir sanat eserinin güzel olduğunu vurgulayan bir önerme her sanat deneyiminin (aesthetic experience) tekliği ve sübjektifliği tanımını, sanatın evrenselliği ve objektifliği iddiasıyla çelişkiye düşürmektedir. Orijinal bir eserle reprodüksüyonu arasındaki ilişkiyi ele aldığımızda, Walter Benjamin' in Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction adlı yazısında belirttiği otantikiik kavramı ve buna bağlı olarak orjinal sanat eserinde olup reprodüksyonda oluşmayan tek özelliğin tarihsel konum olduğu savını tartışmak gerekir. Bir sanat eserinindeğerini tartışırken, eserin belirli bir tarihsel konum içindeki yerini, gücünü ele aldığımızda, eserin fiziksel varlımı bağlayıcı bir rol oynamaz. Eğer form (ya da fiziksel varlık) kendi başına belirleyici bir unsur olsaydı, o zaman platonic bir dünyaya (bir ideeler dünyasına) gönderme yapmak gerekirdi. Sanat eserlerinin içerikleri gözönüne alındığında orijinalin sahip olduğu içeriğin reprodüksyonda da bulunduğunu ve aralarındaki ilişkinin içsel bir nitelik farkıyla değil, yukarıdan bir önyargıyla belirlendiğini belirtmek gerekir.
dc.description.abstract(ii) ABSTRACT The aim of this thesis is to study the relation between an original work of art and its reproduction with a view to investigate the impact of mechanical reproduction in this relation. The study concentrates mainly on the views of T. Adorno, W. Benjamin and A. Hauser.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleAuthenticity-truth content-reality of a work of art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmOriginal art
dc.subject.ytmContent
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmObject
dc.identifier.yokid13816
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13816
dc.description.pages48
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess