Human capital approach to economic growth in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkiye'de, 1980 ile 1990 arasında, eğitimin büyümeye olan katkısı üretim fonksiyonu ilişkilerinin tahmin edilmesi yoluyla çözümlenmektedir. İlk olarak, tek tek yıllara ait çaprazlama data ile panel data için Cobb-Douglas üretim fonksiyonu en küçük kareler yöntemiyle tahmin edilmiştir. Daha sonra, illere ait değişik özellikleri de içeren bir fark modeli sınanmıştır.. Son olarak, daha esnek biçimlere sahip CES ve translog fonksiyonları denenmiştir. Sonuç olarak onyıl boyunca eğitimin büyümeye olumlu, fakat artmayan bir katkısı olduğu saptanmış olup, bu katkının bölgeler arasında da farklılık göstermediği gözlenmiştir. On yıl boyunca, sermayenin üretim esnekliği zaman içinde artş gösterir ve az gelişmiş bölgelerde daha düşük olurken, emeğin üretim esnekliği için bunun tersinin doğru olduğu saptanmıştır. Cobb-Douglas ürerim fonksiyonu için yapmış olduğumuz ölçeğe göre sabit getiri sayıltısının dönem içinde geçerli olduğu gözlenmiştir. Cobb-Douglas üretim fonksiyonu için fark modellerinin iddialarını destekleyen bulgular elde edilmemiştir. CES ve Translog üretim fonksiyonlarının Cobb-Douglas üretim fonksiyonuna üstünlüğü bulunduğu saptanmıştır. Anahtar sözcükler: İnsan sermayesi, eğitim, ekonomik büyüme, üretim fonksiyonu analizi, Cobb-Douglas üretim fonksiyonu. In this study the contribution of education to economic growth in Turkey, between 1980 and 1990, is analyzed by means of estimating production function relationships. Firstly, Cobb-Douglas production functions are estimated by OLS, for single year cross-sectional and panel data. Secondly, a difference model considering also the province-specific differences is estimated. Finally, more flexible functional forms of CES and translog functions are considered. It is concluded that the effect of education on output growth is positive, but not increasing during the decade, and also unchanging across regions. Output elasticity of the capital increases over time and gets lower for underdeveloped regions, while the reverse is true for the output elasticity of labor. It is observed that the assumption of constant returns to scale, which is assumed for Cobb-Douglas production function holds for the Turkish economy within the decade. The claims of the difference forms are not supported for Cobb-Douglas Production function. CES and Translog Functions are found to be advantageous over Cobb-Douglas production function. Key words: Human capital, education, economic growth, production function analysis, Cobb-Douglas production function.
Collections