Show simple item record

dc.contributor.advisorKasnakoğlu, Zehra
dc.contributor.authorErgen, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:33:27Z
dc.date.available2021-05-08T11:33:27Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/687204
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de, 1980 ile 1990 arasında, eğitimin büyümeye olan katkısı üretim fonksiyonu ilişkilerinin tahmin edilmesi yoluyla çözümlenmektedir. İlk olarak, tek tek yıllara ait çaprazlama data ile panel data için Cobb-Douglas üretim fonksiyonu en küçük kareler yöntemiyle tahmin edilmiştir. Daha sonra, illere ait değişik özellikleri de içeren bir fark modeli sınanmıştır.. Son olarak, daha esnek biçimlere sahip CES ve translog fonksiyonları denenmiştir. Sonuç olarak onyıl boyunca eğitimin büyümeye olumlu, fakat artmayan bir katkısı olduğu saptanmış olup, bu katkının bölgeler arasında da farklılık göstermediği gözlenmiştir. On yıl boyunca, sermayenin üretim esnekliği zaman içinde artş gösterir ve az gelişmiş bölgelerde daha düşük olurken, emeğin üretim esnekliği için bunun tersinin doğru olduğu saptanmıştır. Cobb-Douglas ürerim fonksiyonu için yapmış olduğumuz ölçeğe göre sabit getiri sayıltısının dönem içinde geçerli olduğu gözlenmiştir. Cobb-Douglas üretim fonksiyonu için fark modellerinin iddialarını destekleyen bulgular elde edilmemiştir. CES ve Translog üretim fonksiyonlarının Cobb-Douglas üretim fonksiyonuna üstünlüğü bulunduğu saptanmıştır. Anahtar sözcükler: İnsan sermayesi, eğitim, ekonomik büyüme, üretim fonksiyonu analizi, Cobb-Douglas üretim fonksiyonu.
dc.description.abstractIn this study the contribution of education to economic growth in Turkey, between 1980 and 1990, is analyzed by means of estimating production function relationships. Firstly, Cobb-Douglas production functions are estimated by OLS, for single year cross-sectional and panel data. Secondly, a difference model considering also the province-specific differences is estimated. Finally, more flexible functional forms of CES and translog functions are considered. It is concluded that the effect of education on output growth is positive, but not increasing during the decade, and also unchanging across regions. Output elasticity of the capital increases over time and gets lower for underdeveloped regions, while the reverse is true for the output elasticity of labor. It is observed that the assumption of constant returns to scale, which is assumed for Cobb-Douglas production function holds for the Turkish economy within the decade. The claims of the difference forms are not supported for Cobb-Douglas Production function. CES and Translog Functions are found to be advantageous over Cobb-Douglas production function. Key words: Human capital, education, economic growth, production function analysis, Cobb-Douglas production function.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleHuman capital approach to economic growth in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye`de ekonomik büyümeye insan sermayesi yaklaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman capital
dc.subject.ytmCapital
dc.subject.ytmProduction functions
dc.subject.ytmAfter 1980
dc.subject.ytmCobb-Douglas production function
dc.subject.ytmEconomic development
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid53362
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid53362
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess