Kendini denetleme becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiÖZ[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [Kendini Denetleme Becerileri EğitimininÜniversite Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyine Etkisi], [Yüksek LisansTezi], Samsun, [2007].Bu çalışmanın amacı, Kendini Denetleme Becerileri Eğitim Programınınüniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubu toplam 20 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerini belirlemek amacıyla`Rosenbaum' un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışma grubuna buölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Eğitim programı 10 oturum veoturum süreleri de yaklaşık 1 saat sürmüştür. 10 oturumluk çalışmanın sonundadeney ve kontrol gruplarına uygulanan Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeğison-test olarak tekrar uygulanmış ve ön-test, son-test puan ortalamaları arasındabir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır.statistiksel analizler sonunda Kendini Denetleme Becerileri Eğitimi programınakatılmanın, öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinde anlamlı bir farkoluşturduğu bulunmuştur. Bu bulguya göre, geliştirilen `Kendini DenetlemeBecerileri Eğitim Programının` öğrenilmiş güçlülüğü geliştirdiği sonucunavarılmıştır.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenilmiş Güçlülük, Kendini Denetleme, KendiniDenetleme Becerileri Eğitimi, Üniversite Öğrencisi. iiiABSTRACT[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [The Effects of Self-Control Skills of EducationProgramme on The University Students' Learned Resourcefulness Level],[Master' s Thesis], Samsun, [2007].The aim of this research is to study the effects of `Self-Control Skills of EducationProgramme` on the university students.The study group of this research consists of 20 students. '`Rosenbaum' s LearnedResourcefulness Schedule (Self Control Schedule)` was used to determine thestudents' Learned Resourcefulness levels. The pretest and posttest were given tothe study group. The sessions of education programme lasted 1 hour during 10weeks. Posttest were given to the study group at the end of the educationprogramme. Mann Whitney U test was used to determine whether there were anydifference between the pretest and posttest result of evaluation of Rosenbaum' sLearned Resourcefulness Schedule (Self-Control Schedule).Significant differences were detected on the Learned Resourcefulness levelthrough the Self-Control Skills of Education Programme.The Findings were discussed in light of literature and some suggestions weremade.Key Words: Learning Resourcefullness, Self-Control, Self-Control Skills ofEducation, University Student.
Collections