Kendini denetleme becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Balcı Çelik, Seher | |
dc.contributor.author | Menteş Yalçin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:24:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:24:55Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684693 | |
dc.description.abstract | iiÖZ[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [Kendini Denetleme Becerileri EğitimininÜniversite Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyine Etkisi], [Yüksek LisansTezi], Samsun, [2007].Bu çalışmanın amacı, Kendini Denetleme Becerileri Eğitim Programınınüniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubu toplam 20 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerini belirlemek amacıyla`Rosenbaum' un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışma grubuna buölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Eğitim programı 10 oturum veoturum süreleri de yaklaşık 1 saat sürmüştür. 10 oturumluk çalışmanın sonundadeney ve kontrol gruplarına uygulanan Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeğison-test olarak tekrar uygulanmış ve ön-test, son-test puan ortalamaları arasındabir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır.statistiksel analizler sonunda Kendini Denetleme Becerileri Eğitimi programınakatılmanın, öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinde anlamlı bir farkoluşturduğu bulunmuştur. Bu bulguya göre, geliştirilen `Kendini DenetlemeBecerileri Eğitim Programının` öğrenilmiş güçlülüğü geliştirdiği sonucunavarılmıştır.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenilmiş Güçlülük, Kendini Denetleme, KendiniDenetleme Becerileri Eğitimi, Üniversite Öğrencisi. | |
dc.description.abstract | iiiABSTRACT[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [The Effects of Self-Control Skills of EducationProgramme on The University Students' Learned Resourcefulness Level],[Master' s Thesis], Samsun, [2007].The aim of this research is to study the effects of `Self-Control Skills of EducationProgramme` on the university students.The study group of this research consists of 20 students. '`Rosenbaum' s LearnedResourcefulness Schedule (Self Control Schedule)` was used to determine thestudents' Learned Resourcefulness levels. The pretest and posttest were given tothe study group. The sessions of education programme lasted 1 hour during 10weeks. Posttest were given to the study group at the end of the educationprogramme. Mann Whitney U test was used to determine whether there were anydifference between the pretest and posttest result of evaluation of Rosenbaum' sLearned Resourcefulness Schedule (Self-Control Schedule).Significant differences were detected on the Learned Resourcefulness levelthrough the Self-Control Skills of Education Programme.The Findings were discussed in light of literature and some suggestions weremade.Key Words: Learning Resourcefullness, Self-Control, Self-Control Skills ofEducation, University Student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Kendini denetleme becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The Effects of self-control skills of education programme on the university students' learned resourcefulness level | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 181819 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205443 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |