Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı Çelik, Seher
dc.contributor.authorMenteş Yalçin, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T11:24:55Z
dc.date.available2021-05-08T11:24:55Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/684693
dc.description.abstractiiÖZ[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [Kendini Denetleme Becerileri EğitimininÜniversite Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyine Etkisi], [Yüksek LisansTezi], Samsun, [2007].Bu çalışmanın amacı, Kendini Denetleme Becerileri Eğitim Programınınüniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeylerine etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubu toplam 20 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerini belirlemek amacıyla`Rosenbaum' un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışma grubuna buölçek ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Eğitim programı 10 oturum veoturum süreleri de yaklaşık 1 saat sürmüştür. 10 oturumluk çalışmanın sonundadeney ve kontrol gruplarına uygulanan Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeğison-test olarak tekrar uygulanmış ve ön-test, son-test puan ortalamaları arasındabir fark olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır.statistiksel analizler sonunda Kendini Denetleme Becerileri Eğitimi programınakatılmanın, öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeylerinde anlamlı bir farkoluşturduğu bulunmuştur. Bu bulguya göre, geliştirilen `Kendini DenetlemeBecerileri Eğitim Programının` öğrenilmiş güçlülüğü geliştirdiği sonucunavarılmıştır.Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğrenilmiş Güçlülük, Kendini Denetleme, KendiniDenetleme Becerileri Eğitimi, Üniversite Öğrencisi.
dc.description.abstractiiiABSTRACT[MENTEŞ YALÇIN, Özlem]. [The Effects of Self-Control Skills of EducationProgramme on The University Students' Learned Resourcefulness Level],[Master' s Thesis], Samsun, [2007].The aim of this research is to study the effects of `Self-Control Skills of EducationProgramme` on the university students.The study group of this research consists of 20 students. '`Rosenbaum' s LearnedResourcefulness Schedule (Self Control Schedule)` was used to determine thestudents' Learned Resourcefulness levels. The pretest and posttest were given tothe study group. The sessions of education programme lasted 1 hour during 10weeks. Posttest were given to the study group at the end of the educationprogramme. Mann Whitney U test was used to determine whether there were anydifference between the pretest and posttest result of evaluation of Rosenbaum' sLearned Resourcefulness Schedule (Self-Control Schedule).Significant differences were detected on the Learned Resourcefulness levelthrough the Self-Control Skills of Education Programme.The Findings were discussed in light of literature and some suggestions weremade.Key Words: Learning Resourcefullness, Self-Control, Self-Control Skills ofEducation, University Student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKendini denetleme becerileri eğitiminin üniversite öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe Effects of self-control skills of education programme on the university students' learned resourcefulness level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid181819
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205443
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess