Impact of 5E learning cycle on sixth grade students` mathematics achievement on and attitudes toward mathematics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, 5E öğrenme döngüsünün 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiğe yönelik olan tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir ilçedeki devlet okulunda 28 altıncı sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Bir gruplu öntest ? sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Matematik başarı testi ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği gerekli verileri toplamak için uygulanmıştır. Uygulama araştırmacı tarafından haftada beş saat olmak üzere 15 hafta yapılmıştır. Veriler tek yönlü tekrarlı varyans analiz ve bağımlı t-test kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonuçlarına göre, 3 zamanlı periyotta (uygulamadan önce, uygulamadan hemen sonra, belirli bir zaman sonra) 5E öğrenme döngüsüne dayalı ders işlenişine katılan 6. Sınıf öğrencilerinin matematik başarısında istatistiksel olarak anlamlı bir değişim bulunmuştur. Sadece uygulamadan hemen sonrası ve belirli bir zaman sonrası matematik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ortalama farkı yoktur. Ayrıca ilk uygulamadan son uygulamaya kadar geçen süreçte matematiğe yönelik tutum puanlarının ortalamasında istatistiksel olarak anlamlı bir azalma vardır. The purpose of the study was to investigate the impact of 5E learning cycle on sixth grade students? mathematics achievement on and attitudes toward mathematics. The study was carried out in a public school in one of the towns of the Central Anatolia Region with 28 sixth-grade elementary school students. One group pretest-posttest design was used. Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitude Scale were administered to collect the necessary data. The instruction will be applied by the researcher five hours per week in a 15-week. The data were analyzed by using one-way repeated measures analysis of variance and a paired-samples t-test.According to the results of the study it was found that there was a statistically significant change in mathematics achievement of sixth grade students who participated in the instruction based on 5E learning cycle over three time periods (pre-intervention, post-intervention, and follow-up). There was only no statistically significant mean difference between post-intervention and follow-up mathematics achievement. Furthermore, there was a statistically significant decrease in mean scores of attitudes toward mathematics from prior intervention to after intervention.
Collections