Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Safure
dc.contributor.authorPulat, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T11:21:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:21:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/683205
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, 5E öğrenme döngüsünün 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiğe yönelik olan tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma İç Anadolu Bölgesi'nde bulunan bir ilçedeki devlet okulunda 28 altıncı sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Bir gruplu öntest ? sontest araştırma deseni kullanılmıştır. Matematik başarı testi ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği gerekli verileri toplamak için uygulanmıştır. Uygulama araştırmacı tarafından haftada beş saat olmak üzere 15 hafta yapılmıştır. Veriler tek yönlü tekrarlı varyans analiz ve bağımlı t-test kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonuçlarına göre, 3 zamanlı periyotta (uygulamadan önce, uygulamadan hemen sonra, belirli bir zaman sonra) 5E öğrenme döngüsüne dayalı ders işlenişine katılan 6. Sınıf öğrencilerinin matematik başarısında istatistiksel olarak anlamlı bir değişim bulunmuştur. Sadece uygulamadan hemen sonrası ve belirli bir zaman sonrası matematik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ortalama farkı yoktur. Ayrıca ilk uygulamadan son uygulamaya kadar geçen süreçte matematiğe yönelik tutum puanlarının ortalamasında istatistiksel olarak anlamlı bir azalma vardır.
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate the impact of 5E learning cycle on sixth grade students? mathematics achievement on and attitudes toward mathematics. The study was carried out in a public school in one of the towns of the Central Anatolia Region with 28 sixth-grade elementary school students. One group pretest-posttest design was used. Mathematics Achievement Test and Mathematics Attitude Scale were administered to collect the necessary data. The instruction will be applied by the researcher five hours per week in a 15-week. The data were analyzed by using one-way repeated measures analysis of variance and a paired-samples t-test.According to the results of the study it was found that there was a statistically significant change in mathematics achievement of sixth grade students who participated in the instruction based on 5E learning cycle over three time periods (pre-intervention, post-intervention, and follow-up). There was only no statistically significant mean difference between post-intervention and follow-up mathematics achievement. Furthermore, there was a statistically significant decrease in mean scores of attitudes toward mathematics from prior intervention to after intervention.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImpact of 5E learning cycle on sixth grade students` mathematics achievement on and attitudes toward mathematics
dc.title.alternative5E öğrenme döngüsünün 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiğe yönelik olan tutumlarına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid354828
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250702
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess