Intersection of architecture and music as Gesamtkunstwerk in Iannis Xenakis`s selected works
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
This thesis focuses on the two selected works of the architect/engineer/composer Iannis Xenakis (1922-2001); Philips Pavilion (1956-58) and Le Diatope (1978). It places these works at the intersection of architecture and music by showing how they combine spatial, musical and visual performances. Accordingly, it discusses them as exceptional twentieth-century examples of Gesamtkunstwerk; `total work of art`Key words: Architecture and Music, Iannis Xenakis, Gesamtkunstwerk, Philips Pavilion, Le Diatope Bu tez, mi m ar/mühendi s/be steci Iannis Xenakis'i n (1922-2001) i ki seçilmiş yapıtı , Philips Pavyonu (1956-58) ve Le Diatop projeleri (1978) üzerine odaklanır. Mekan, müzik ve görselliğin bu yapıtlarda nasıl bir araya geldiğini göstererek onları mimarlık ve müziğin kesişimine yerl eştirir. Bu doğrultuda, onları Gesamtkunstwerk; `bütün el sanat yapıtı ` kavramının iki kural dışı yirminci yüzyıl örneği olarak tartışır. Anahtar Kelimeler : Müzik ve Mimarlık, Iannis Xenakis , Gesamtkunstwerk, Philips Pavilion, Le Diatope to my brother Cem
Collections