Evaluating the effects of a transport infrastructure improvement on heterogenous household groups using an urban CGE model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, bir ayrık seçim modeli ve ulaşım modeli ile entegre edilmiş kentsel bir CGE modeli kullanarak, ulaşım politikalarının farklı hanehalkı grupları üzerindeki ekonomik etkilerini değerlendirmektedir. Bu çalışmada temel olarak London Travel Demand Survey (2014) verisinden yararlanılmış ve muhtemel iki alternatif ulaşım politikasının etkileri incelenmiştir. Bu politikalardan ilki toplu ulaşım altyapısında topyekün bir iyileştirme, ikincisi ise kent merkezi yollarda uygulanan trafik yoğunluğu ücretinde bir artırım olarak düşünülmüştür. Hanehalkları yerleşim bölgeleri, çalışma bölgeleri, gelir grupları, tercih ettikleri ulaşım yöntemleri ve evde okul çaocuğu bulunup bulunmaması gibi ekstra bir özelliklerine heterojenize edilmiştir. Sonuçlar hanehalklarını altgruplara ayrıştırarak yapılan incelemelerin politika yapıcılara önemli öngörüler sağlayabileceğini göstermektedir. Genel eğilimlerin aksine, kimi hanehalkı grupları politika eylemlerinin sonuçlarından farklı biçimde etkilenebilmektedir. This study evaluates the economic effects of urban transportation policies on different household groups utilizing a CGE model integrated with a discrete choice model and a traffic model. The London Travel Demand Survey (2004) data is utilized basically in this study and two alternative transport policies which are an improvement in public transportation infrastructure and a price increase in the congestion charge are examined. Households are heterogenized according to their living locations, working places, income groups, transport modes and additionally some characteristics of themselves such as having one or more school children or one or more retired persons. Results show that the heterogenization of the households may give crucial insights to the policy makers. Contrary to the general trends, some sub-groups may be affected in different ways as a result of the policy actions.
Collections