Show simple item record

dc.contributor.advisorVoyvoda, Ebru
dc.contributor.authorTopuz, Yunus Bulut
dc.date.accessioned2021-05-08T11:08:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:08:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678973
dc.description.abstractBu çalışma, bir ayrık seçim modeli ve ulaşım modeli ile entegre edilmiş kentsel bir CGE modeli kullanarak, ulaşım politikalarının farklı hanehalkı grupları üzerindeki ekonomik etkilerini değerlendirmektedir. Bu çalışmada temel olarak London Travel Demand Survey (2014) verisinden yararlanılmış ve muhtemel iki alternatif ulaşım politikasının etkileri incelenmiştir. Bu politikalardan ilki toplu ulaşım altyapısında topyekün bir iyileştirme, ikincisi ise kent merkezi yollarda uygulanan trafik yoğunluğu ücretinde bir artırım olarak düşünülmüştür. Hanehalkları yerleşim bölgeleri, çalışma bölgeleri, gelir grupları, tercih ettikleri ulaşım yöntemleri ve evde okul çaocuğu bulunup bulunmaması gibi ekstra bir özelliklerine heterojenize edilmiştir. Sonuçlar hanehalklarını altgruplara ayrıştırarak yapılan incelemelerin politika yapıcılara önemli öngörüler sağlayabileceğini göstermektedir. Genel eğilimlerin aksine, kimi hanehalkı grupları politika eylemlerinin sonuçlarından farklı biçimde etkilenebilmektedir.
dc.description.abstractThis study evaluates the economic effects of urban transportation policies on different household groups utilizing a CGE model integrated with a discrete choice model and a traffic model. The London Travel Demand Survey (2004) data is utilized basically in this study and two alternative transport policies which are an improvement in public transportation infrastructure and a price increase in the congestion charge are examined. Households are heterogenized according to their living locations, working places, income groups, transport modes and additionally some characteristics of themselves such as having one or more school children or one or more retired persons. Results show that the heterogenization of the households may give crucial insights to the policy makers. Contrary to the general trends, some sub-groups may be affected in different ways as a result of the policy actions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEvaluating the effects of a transport infrastructure improvement on heterogenous household groups using an urban CGE model
dc.title.alternativeUlaşım altyapısı iyileştirmelerinin kentsel bir CGE modeli kullanılarak heterojen hanehalkı grupları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentEkonomi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10303016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587588
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess