Web site kalitesi ve promosyonların anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisinin incelenmesi: Online pazaryerleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Satın alma dürtüsü insanların ihtiyaçları gereği ortaya çıkan bir eylemdir. Anlık satın alma ise o anda, ihtiyaç dışında plansız gelişen o ürüne sahip olma isteğidir. Tüketici ürünü istem dışında karşı konulamaz bir dürtü ile hızlıca karar vererek satın alımı gerçekleştirir. Reklam, promosyon, yarışma, çekiliş, indirim kuponu, örnek ürün dağıtımı gibi bu durumu etkileyen bir çok faktör vardır, bu yelpazeyi genişletmek mümkün. Satın alma eyleminin de çeşitleri vardır işlemi birebir ya da internet ortamında da gerçekleştirilebilir. Bu araştırmada çevrimiçi anlık satın alımda,website kalitesi ve promosyonların online pazaryerlerindeki anlık satın almaya etkisine odaklanılacaktır.Araştırmanın ana kütlesi Samsun ilinde internet üzerinden alışverişte online alışveriş uygulamalarını kullanan tüketicilerden oluşmaktadır. Çalışmada 385 çevrimiçi alışveriş yapan kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Tesadüfi örnekleme tekniği veri toplama için kullanılmıştır. Veriler WebQual ölçeği kullanılarak geçerlik ve güvenilirlik ile doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak test edilecektir.Anahtar Kelimeler: Web Site Kalitesi, Promosyonlar, Anlık Satın Alma Davranışı, Online Pazaryeri. Purchasing behavior is an action that is created by peole's needs. The momentary purchase is the desire to have that product developed with out the need for it. The consumer makes the purchase by deciding quickly with an irresistible impulse outside the product. There are many factors that affect this situation; such as advertising, promotion, competition,raffle, discount coupon, sample product distribution, it is possible to expand this range. Tehre are also types of purchasing action can be performed one-to-one or on yhe internet. This research will focus on the impact of web site quality and promotions on the instant purchase in online impulse acquisition.The main population of the research consists of consumer who use online shopping applications in the internet shopping in Samsun province. In this study, 385 online shoppers were interviewed face to face. Random sampling technique was used for data collection. The data will be tested using valadity and reliablity using the WebQual scale and confirmatory factor analysis. Structural equation modeling will be used as a method.Keywords: Web Site Quality, Promotions, Instant Purchase Behavior, Online Marketplace.
Collections