Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorTemuçin, Gamze
dc.date.accessioned2021-05-08T11:07:25Z
dc.date.available2021-05-08T11:07:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678813
dc.description.abstractSatın alma dürtüsü insanların ihtiyaçları gereği ortaya çıkan bir eylemdir. Anlık satın alma ise o anda, ihtiyaç dışında plansız gelişen o ürüne sahip olma isteğidir. Tüketici ürünü istem dışında karşı konulamaz bir dürtü ile hızlıca karar vererek satın alımı gerçekleştirir. Reklam, promosyon, yarışma, çekiliş, indirim kuponu, örnek ürün dağıtımı gibi bu durumu etkileyen bir çok faktör vardır, bu yelpazeyi genişletmek mümkün. Satın alma eyleminin de çeşitleri vardır işlemi birebir ya da internet ortamında da gerçekleştirilebilir. Bu araştırmada çevrimiçi anlık satın alımda,website kalitesi ve promosyonların online pazaryerlerindeki anlık satın almaya etkisine odaklanılacaktır.Araştırmanın ana kütlesi Samsun ilinde internet üzerinden alışverişte online alışveriş uygulamalarını kullanan tüketicilerden oluşmaktadır. Çalışmada 385 çevrimiçi alışveriş yapan kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Tesadüfi örnekleme tekniği veri toplama için kullanılmıştır. Veriler WebQual ölçeği kullanılarak geçerlik ve güvenilirlik ile doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak test edilecektir.Anahtar Kelimeler: Web Site Kalitesi, Promosyonlar, Anlık Satın Alma Davranışı, Online Pazaryeri.
dc.description.abstractPurchasing behavior is an action that is created by peole's needs. The momentary purchase is the desire to have that product developed with out the need for it. The consumer makes the purchase by deciding quickly with an irresistible impulse outside the product. There are many factors that affect this situation; such as advertising, promotion, competition,raffle, discount coupon, sample product distribution, it is possible to expand this range. Tehre are also types of purchasing action can be performed one-to-one or on yhe internet. This research will focus on the impact of web site quality and promotions on the instant purchase in online impulse acquisition.The main population of the research consists of consumer who use online shopping applications in the internet shopping in Samsun province. In this study, 385 online shoppers were interviewed face to face. Random sampling technique was used for data collection. The data will be tested using valadity and reliablity using the WebQual scale and confirmatory factor analysis. Structural equation modeling will be used as a method.Keywords: Web Site Quality, Promotions, Instant Purchase Behavior, Online Marketplace.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleWeb site kalitesi ve promosyonların anlık satın alma davranışı üzerindeki etkisinin incelenmesi: Online pazaryerleri örneği
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of web site quality and promotion on the retailing behavior: Example of online marketers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10310612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602618
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess