Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorAydemir, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:45Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:45Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674042
dc.description.abstractBu araştırma, ağırlıklı olarak çocuk resimlerinin gelişim aşama ve evrelerinden olan şema öncesi dönem ile şematik dönemde bulunan çocukların iç dünyalarını, kişiliklerini, arzularını, problemlerini, maruz kaldıkları bazı talihsiz durumları (aile içi şiddet, istismar, fiziksel ya da psikolojik travmatik olaylar gibi) onları zorlamadan ve asla incitmeden, sanatın iyileştirici özelliklerinden faydalanılarak açığa çıkarmanın mümkün olduğunu, ayrıca sanatın, zihinsel ve duygusal sağlığın teşhisinde ve tedavisinde ülkemizde çok yaygın olmasa da çok önemli bir araç olarak kullanılabileceğini dile getirmektedir. Çocukların resimlerinin, çocuğun çevresiyle olan iletişimini, kişiliğini hatta zekâsını yansıtan eşsiz birer ifade araçları olduğunu ve gerek sanat gerekse de psikoloji alanlarında kendine önemli bir yer edindiğine dikkat çekmektir. Terapi seanslarında resimler çözümlenerek çocuğun durumuna (varsa travmatik bir durum) tanı konulabilir ve devamında etkili ve zorlayıcı olmayan sanat terapisi uygulamalarıyla sorunlu görülen alanlarda onun psikolojik ve fizyolojik yaşantısına pozitif katkı sağlanabilir.
dc.description.abstractThis research paper depicts that it is possible to reveal the inner world of the children who are preadolescents and their characters, desires, problems and abuses that they had to face before without forcing or ever hurting them by using the recovering power of art. Also, it mentions that even though it is not such common in our country, the art can be used as a very important tool over the diagnosis and recovering of emotional mental health. This paper remarks that the pictures of children which reflect the communication of the child with his/her intelligence are the unique communication tools and they took on important place in both art and psychology as well. During the therapy sessions, the contributions can be supplied to problematic parts of psychological and physiological life of the child. The life can be made more meaning fort he child, himself.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSanatın terapötik (tedavi edici) süreçlerde rolü ve çocuk resimlerini çözümleme yöntemlerine katkısı
dc.title.alternativeRole of the art on therapeutic (recovering) processes and its contributionover techniques of analyzing the pictures of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTherapy
dc.subject.ytmTreatment
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmAnalysis methods
dc.identifier.yokid415020
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308758
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess