Çatışma çözme ve akran arabuluculuğu eğitim programının benlik saygısı ve çatışma çözme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine uygulanan `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 20 ilköğretim 7.sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilerin benlik saygı düzeylerini belirlemek amacıyla, `Kendine Saygı Ölçeği? çatışma çözme davranışlarını belirlemek amacıyla ise, `Çatışma Çözme Davranışlarını Belirleme Ölçeği?, kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçekler ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerileri üzerine etkisinin değerlendirildiği araştırmada oturumların her biri 80 dakika olmak üzere 13 hafta sürmüştür. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan `Kendine Saygı Ölçeği? ve `Çatışma Çözme Davranışlarını Belirleme Ölçeği? ile ön-test ve son-test puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek için t-testi kullanılmıştır. İstatistiksel analiz sonunda, `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerileri üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Bu bulguya göre, `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeylerini ve çatışma çözme becerilerini arttırdığı sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur. This research aims to analyze the effect of 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' provided to seventh graders in primary education on their levels of self-esteem and conflict resolution skills. Experimental and control group of this research consist of total 20 seventh grade students in primary education. 'Self-Esteem Scale' was used to determine student's levels of self-esteem, and 'Scale for Identification of Conflict Resolution Behavior' was used to define conflict resolution behavior of students. These scales were implemented as pretest-posttest to experimental and control groups. In this research analyzing the effect of 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' on students' levels of self-esteem and conflict resolution skills, each session lasted for 80 minutes during 13 weeks. T-test was used to decide whether there is a difference between 'Self-Esteem Scale', 'Scale for Identification of Conflict Resolution Behavior' implemented to experimental and control groups and pretest-posttest scores. Statistical analysis indicated that 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' created a significant difference on students' levels of self-esteem and conflict resolution skills. This finding led us to conclude that 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program` increased students' levels of self-esteem and conflict resolution skills. Findings obtained were interpreted in the light of literature and suggestions were made.
Collections