Show simple item record

dc.contributor.advisorKumcağız, Hatice
dc.contributor.authorÇavuş Kasik, Naciye
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:32Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673992
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine uygulanan `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın deney ve kontrol grubu toplam 20 ilköğretim 7.sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilerin benlik saygı düzeylerini belirlemek amacıyla, `Kendine Saygı Ölçeği? çatışma çözme davranışlarını belirlemek amacıyla ise, `Çatışma Çözme Davranışlarını Belirleme Ölçeği?, kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçekler ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerileri üzerine etkisinin değerlendirildiği araştırmada oturumların her biri 80 dakika olmak üzere 13 hafta sürmüştür. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan `Kendine Saygı Ölçeği? ve `Çatışma Çözme Davranışlarını Belirleme Ölçeği? ile ön-test ve son-test puanları arasında fark olup olmadığını belirlemek için t-testi kullanılmıştır. İstatistiksel analiz sonunda, `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri ve çatışma çözme becerileri üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Bu bulguya göre, `Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuğu Eğitim Programı?nın öğrencilerin benlik saygısı düzeylerini ve çatışma çözme becerilerini arttırdığı sonucuna varılmıştır. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research aims to analyze the effect of 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' provided to seventh graders in primary education on their levels of self-esteem and conflict resolution skills. Experimental and control group of this research consist of total 20 seventh grade students in primary education. 'Self-Esteem Scale' was used to determine student's levels of self-esteem, and 'Scale for Identification of Conflict Resolution Behavior' was used to define conflict resolution behavior of students. These scales were implemented as pretest-posttest to experimental and control groups. In this research analyzing the effect of 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' on students' levels of self-esteem and conflict resolution skills, each session lasted for 80 minutes during 13 weeks. T-test was used to decide whether there is a difference between 'Self-Esteem Scale', 'Scale for Identification of Conflict Resolution Behavior' implemented to experimental and control groups and pretest-posttest scores. Statistical analysis indicated that 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program' created a significant difference on students' levels of self-esteem and conflict resolution skills. This finding led us to conclude that 'Conflict Resolution and Peer Mediation Training Program` increased students' levels of self-esteem and conflict resolution skills. Findings obtained were interpreted in the light of literature and suggestions were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇatışma çözme ve akran arabuluculuğu eğitim programının benlik saygısı ve çatışma çözme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of conflict resolution and peer mediation training program on self-esteem and conflict resolution skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPeer tutoring teaching technique
dc.subject.ytmPeer tutoring teaching technique
dc.subject.ytmMediation training
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10005101
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362004
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess