Anadolu liseleri müfredatında yer alan görsel sanatlar dersinin eğitim öğretim süreçlerinin tasarlanmasında dijital teknolojinin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaöğretim kurumlarında uygulamaya konulan akıllı tahta teknolojisinin görsel sanatlar dersine etkileri araştırılmıştır. Bu nedenle Samsun merkez ilçelerindeki Anadolu liselerinin 10. sınıf öğrencilerine ve görsel sanatlar dersi öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Araştırmanın amacı, FATİH Projesiyle birlikte okullarda uygulamaya geçilen, yeni bir yöntem olan akıllı tahta teknolojisinin, öğrenciler açısından faydaları ya da eğitime olumlu-olumsuz etkilerini dile getirmektir. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda Anadolu liselerinin görsel sanatlar dersinde kullanılan dijital teknolojilerin öğrenciye kazandıracağı davranışların etkilerinden bahsedilmiştir. Bu bağlamda, MEB tarafından uygulama başlanan FATİH Projesiyle, eğitimde dijital teknolojilerin kullanılmasıyla, öğrencilerin imgelem yetilerinin, problem çözme becerilerinin, yaratıcılıklarının ve teknolojik okuryazarlıklarının gelişeceği düşünülmektedir. Aynı zamanda FATİH Projesiyle, fırsat eşitliği sağlanarak çağımıza uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler :Görsel Sanatlar, Dijital Teknoloji, FATİH Projesi, Fırsat Eşitliği Having been put into practice in the secondary education institutions, the effects of smart board technology on visual arts course have been researched in this study. Therefore, a survey has been applied on the 10th grade students and the teachers of visual arts course of Anatolian High Schools located in the central districts of Samsun. The aim of the research is to lay out the positive and negative effects of smart board technology, a new method put into practice in schools with the Project FATİH, on education and with regards to students. Moreover, in accordance with the aim of the research, the effects of the behaviors to be attained by the students with the help of the digital technology used in the visual arts course of Anatolian High Schools have been mentioned. In this respect, with the use of digital technologies in compliance with Project FATİH, it has been considered that students? imagination abilities, problem solving skills, creativities and technological literacy are going to improve. At the same time, by providing equal opportunities with Project FATİH, it has been expected that individuals will be brought up who are able to adapt to our age.Key words : Visual Arts, Digital Technology, Project FATIH, Equality of Opportunity
Collections