Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKiliç, Yurdagül
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:25Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673964
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaöğretim kurumlarında uygulamaya konulan akıllı tahta teknolojisinin görsel sanatlar dersine etkileri araştırılmıştır. Bu nedenle Samsun merkez ilçelerindeki Anadolu liselerinin 10. sınıf öğrencilerine ve görsel sanatlar dersi öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Araştırmanın amacı, FATİH Projesiyle birlikte okullarda uygulamaya geçilen, yeni bir yöntem olan akıllı tahta teknolojisinin, öğrenciler açısından faydaları ya da eğitime olumlu-olumsuz etkilerini dile getirmektir. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda Anadolu liselerinin görsel sanatlar dersinde kullanılan dijital teknolojilerin öğrenciye kazandıracağı davranışların etkilerinden bahsedilmiştir. Bu bağlamda, MEB tarafından uygulama başlanan FATİH Projesiyle, eğitimde dijital teknolojilerin kullanılmasıyla, öğrencilerin imgelem yetilerinin, problem çözme becerilerinin, yaratıcılıklarının ve teknolojik okuryazarlıklarının gelişeceği düşünülmektedir. Aynı zamanda FATİH Projesiyle, fırsat eşitliği sağlanarak çağımıza uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler :Görsel Sanatlar, Dijital Teknoloji, FATİH Projesi, Fırsat Eşitliği
dc.description.abstractHaving been put into practice in the secondary education institutions, the effects of smart board technology on visual arts course have been researched in this study. Therefore, a survey has been applied on the 10th grade students and the teachers of visual arts course of Anatolian High Schools located in the central districts of Samsun. The aim of the research is to lay out the positive and negative effects of smart board technology, a new method put into practice in schools with the Project FATİH, on education and with regards to students. Moreover, in accordance with the aim of the research, the effects of the behaviors to be attained by the students with the help of the digital technology used in the visual arts course of Anatolian High Schools have been mentioned. In this respect, with the use of digital technologies in compliance with Project FATİH, it has been considered that students? imagination abilities, problem solving skills, creativities and technological literacy are going to improve. At the same time, by providing equal opportunities with Project FATİH, it has been expected that individuals will be brought up who are able to adapt to our age.Key words : Visual Arts, Digital Technology, Project FATIH, Equality of Opportunityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAnadolu liseleri müfredatında yer alan görsel sanatlar dersinin eğitim öğretim süreçlerinin tasarlanmasında dijital teknolojinin yeri
dc.title.alternativeThe place of digital technology in planning education and teaching processes of visual arts course within the curriculum of Anatolian high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10016411
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356221
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess