Sait Faik Abasıyanık`ın Mahalle Kahvesi isimli eserindeki hikâyelerin kelime grupları ve Türkçe eğitimi bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Sait Faik Abasıyanık'ın Mahalle Kahvesi adlı eserindeki `Mahalle Kahvesi`, `Plajdaki Ayna`, `Uyuz Hastalığı Arkasından Hayal`, `Dört Zait` , `Hallaç`, `Baba-Oğul`, `Karanfiller ve Domates Suyu`, `Bilmem Neden Böyle Yapıyorum`, `Bir Sarhoşluk`, `Kınalıada'da Bir Ev`, `Süt`, `Gramofon ve Yazı Makinesi`, `Barometre`, `İzmir'e`, `Kış Akşamı`, `Maşa ve Sandalye`, `Bir Bahçe`, `Bir İlkbahar Hikâyesi`, `Sakarya Balıkçısı`, `Kestaneci Dostum`, `Söylendim Durdum`, `Ermeni Balıkçı ile Topal Martı`, `Sinağrit Baba` isimli hikâyelerindeki kelime gruplarının tahlilini ve Türkçe eğitimi bakımından değerlendirilmesini içerir.Bu incelemede önce cümlenin herhangi bir ögesi konumundaki kelime gruplarının tespitine çalışılmıştır. Daha sonra tespit edilen bu kelime gruplarının içerisinde varsa başka gruplar da tespit edilmiş ve ilgili başlığın altında verilmiştir.Bu çalışma sırasında Türkçedeki kelime grupları; unvan grupları, fiil grupları, tekrar grupları, isim tamlamaları, sıfat tamlamaları, fiilimsi grupları olarak ele alınmıştır. Kelime grupları Leyla Karahan'ın Türkçede Söz Dizimi (Akçağ, 2008) eseri temel alınarak sıralanmıştır.Bu çalışmayı diğer çalışmalardan ayıran önemli bir nokta kelime gruplarının sayısal olarak değerlendirilmiş olmasıdır. `Mahalle Kahvesi` isimli hikâye kitabında kelime gruplarının sayısı şu şekilde belirlenmiştir:İsim tamlaması 1141, sıfat tamlaması 2493, fiilimsi grubu 1314, unvan grubu 78, birleşik fiil grubu 280 ve tekrar grubu 304 olmak üzere toplamda 5610 kelime grubu tespit edilmiştir.`Sait Faik Abasıyanık'ın Mahalle Kahvesi İsimli Eserindeki Hikâyelerin Kelime Grupları ve Türkçe Eğitimi Bakımından Değerlendirilmesi` adlı tez çalışması Mahalle Kahvesi (YKY, 2002) adlı kitabın on altıncı baskısına dayanarak hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: kelime, kelime öbeği, Türkçe eğitimi, değerlendirme, tahlil. This study discusses an analysis of phrases in the stories of Sait Faik Abasıyanık in terms of Turkish Education. These stories are compiled in the works of Sait Faik Abasıyanık, such as `Mahalle Kahvesi`, `Plajdaki Ayna`, `Uyuz Hastalığı Arkasından Hayal`, `Dört Zait` , `Hallaç`, `Baba-Oğul`, `Karanfiller ve Domates Suyu`, `Bilmem Neden Böyle Yapıyorum`, `Bir Sarhoşluk`,`Kınalıada'da Bir Ev`, `Süt`, `Gramofon ve Yazı Makinesi`, `Barometre`,`İzmir'e`, `Kış Akşamı`, `Maşa ve Sandalye`, `Bir Bahçe`, `Bir İlkbahar Hikâyesi`, `Sakarya Balıkçısı`, `Kestaneci Dostum`, `Söylendim Durdum`, `Ermeni Balıkçı ile Topal Martı` and `Sinağrit Baba`.In this study , firstly the phrases in the sentences have been found; then they are identified and classified under the heading of the related phrases. Additionally, the word groups have been discussed under the haeading of the titles, word phrases, noun phrases, adjective phrases and verb phrases. Word groups are listed in accordance with the book named Türkçede Söz Dizimi (Akçağ, 2008) by Leyla Karahan.What makes this study different from other studies lies in the fact that the phrases have been counted . Here you can find the number of phrases of the story of `Mahalle Kahvesi` .1141 pcs of noun phrase, 2493 pcs adjective phrases, 1314 pcs verbal phrases, 78 pcs title phrases, 280 pcs verb phrases and 304 repeat phrases have been identified, totally there are 5610 phrases.This thesis is based upon the story book named `Mahalle Kahvesi ` which was published by Yapı Kredi Bank in 2002.Keywords: word, phrase, Turkish education, evaluation, analysis.
Collections