Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Levent
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673940
dc.description.abstractBu çalışma, Sait Faik Abasıyanık'ın Mahalle Kahvesi adlı eserindeki `Mahalle Kahvesi`, `Plajdaki Ayna`, `Uyuz Hastalığı Arkasından Hayal`, `Dört Zait` , `Hallaç`, `Baba-Oğul`, `Karanfiller ve Domates Suyu`, `Bilmem Neden Böyle Yapıyorum`, `Bir Sarhoşluk`, `Kınalıada'da Bir Ev`, `Süt`, `Gramofon ve Yazı Makinesi`, `Barometre`, `İzmir'e`, `Kış Akşamı`, `Maşa ve Sandalye`, `Bir Bahçe`, `Bir İlkbahar Hikâyesi`, `Sakarya Balıkçısı`, `Kestaneci Dostum`, `Söylendim Durdum`, `Ermeni Balıkçı ile Topal Martı`, `Sinağrit Baba` isimli hikâyelerindeki kelime gruplarının tahlilini ve Türkçe eğitimi bakımından değerlendirilmesini içerir.Bu incelemede önce cümlenin herhangi bir ögesi konumundaki kelime gruplarının tespitine çalışılmıştır. Daha sonra tespit edilen bu kelime gruplarının içerisinde varsa başka gruplar da tespit edilmiş ve ilgili başlığın altında verilmiştir.Bu çalışma sırasında Türkçedeki kelime grupları; unvan grupları, fiil grupları, tekrar grupları, isim tamlamaları, sıfat tamlamaları, fiilimsi grupları olarak ele alınmıştır. Kelime grupları Leyla Karahan'ın Türkçede Söz Dizimi (Akçağ, 2008) eseri temel alınarak sıralanmıştır.Bu çalışmayı diğer çalışmalardan ayıran önemli bir nokta kelime gruplarının sayısal olarak değerlendirilmiş olmasıdır. `Mahalle Kahvesi` isimli hikâye kitabında kelime gruplarının sayısı şu şekilde belirlenmiştir:İsim tamlaması 1141, sıfat tamlaması 2493, fiilimsi grubu 1314, unvan grubu 78, birleşik fiil grubu 280 ve tekrar grubu 304 olmak üzere toplamda 5610 kelime grubu tespit edilmiştir.`Sait Faik Abasıyanık'ın Mahalle Kahvesi İsimli Eserindeki Hikâyelerin Kelime Grupları ve Türkçe Eğitimi Bakımından Değerlendirilmesi` adlı tez çalışması Mahalle Kahvesi (YKY, 2002) adlı kitabın on altıncı baskısına dayanarak hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: kelime, kelime öbeği, Türkçe eğitimi, değerlendirme, tahlil.
dc.description.abstractThis study discusses an analysis of phrases in the stories of Sait Faik Abasıyanık in terms of Turkish Education. These stories are compiled in the works of Sait Faik Abasıyanık, such as `Mahalle Kahvesi`, `Plajdaki Ayna`, `Uyuz Hastalığı Arkasından Hayal`, `Dört Zait` , `Hallaç`, `Baba-Oğul`, `Karanfiller ve Domates Suyu`, `Bilmem Neden Böyle Yapıyorum`, `Bir Sarhoşluk`,`Kınalıada'da Bir Ev`, `Süt`, `Gramofon ve Yazı Makinesi`, `Barometre`,`İzmir'e`, `Kış Akşamı`, `Maşa ve Sandalye`, `Bir Bahçe`, `Bir İlkbahar Hikâyesi`, `Sakarya Balıkçısı`, `Kestaneci Dostum`, `Söylendim Durdum`, `Ermeni Balıkçı ile Topal Martı` and `Sinağrit Baba`.In this study , firstly the phrases in the sentences have been found; then they are identified and classified under the heading of the related phrases. Additionally, the word groups have been discussed under the haeading of the titles, word phrases, noun phrases, adjective phrases and verb phrases. Word groups are listed in accordance with the book named Türkçede Söz Dizimi (Akçağ, 2008) by Leyla Karahan.What makes this study different from other studies lies in the fact that the phrases have been counted . Here you can find the number of phrases of the story of `Mahalle Kahvesi` .1141 pcs of noun phrase, 2493 pcs adjective phrases, 1314 pcs verbal phrases, 78 pcs title phrases, 280 pcs verb phrases and 304 repeat phrases have been identified, totally there are 5610 phrases.This thesis is based upon the story book named `Mahalle Kahvesi ` which was published by Yapı Kredi Bank in 2002.Keywords: word, phrase, Turkish education, evaluation, analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSait Faik Abasıyanık`ın Mahalle Kahvesi isimli eserindeki hikâyelerin kelime grupları ve Türkçe eğitimi bakımından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation, the short stories of `Mahalle Kahvesi` which is the writer of Sait Faik Abasiyanik by taking account of Turkish education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWord groups
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmAbasıyanık, Sait Faik
dc.subject.ytmStory
dc.identifier.yokid10025830
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363170
dc.description.pages296
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess