Eine Studie über den Effekt der Strategienvermittlung auf die Hörprobleme, die Hörleistung und den Strategieneinsatz von daF - Studenten in der Vorbereitungsklasse
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, başta Almanca Öğretmenliği Bilim Dallarında öğrenim gören Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin, Almanca dinleme ve dinlediğini anlama becerilerinde karşılaştıkları sorunları ve kullandıkları dinleme stratejilerini tespit etmek ve bu konuda karşılaştıkları sorun ve eksiklikleri gidermektir. Aynı zamanda da strateji kullanımlarının farkına varmalarını ve bu stratejileri dinleme sorunlarını çözmede kullanmalarını sağlamaktır. Dinleme etkinlikleriyle birlikte öğretilen dinleme stratejileri ile ders içerisinde ve ders dışında dinlemeye karşı ilgi ve motivasyonlarını artırarak, dinleme becerilerinin güçlendirmektir. Örneklem olarak Dicle Üniversitesi Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalından Hazırlık Sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci ile ders içinde ve ders dışında dinleme alıştırmaları yürütülerek etkinliklerin etki ve sonuçları yine bu öğrencilerle bir dinleme testi, iki de dinleme anketi uygulanarak değerlendirilmiştir.Öğrencilerin Almanca dinleme parçalarını anlamada büyük problemler yaşadığı tespit edilmiştir. Bunun başlıca nedeni, öğrencilerin dil becerilerinin yetersiz olması ve dinleme konusunda herhangi bir yöntem bilmemeleri olarak tespit edilmiştir. Dinleme dersinde oluşturulan bir dinleme planı ve ders içi ve dışında tutulan bir dinleme günlüğü ile bu plan doğrultusunda yapılan dinleme etkinlikleriyle, öğrencilerin bilişsel, üst-bilişsel ve sosyal-efektif dinleme stratejileri geliştirilmeye çalışılmış ve böylece, öğrencilerin yabancı dilde dinleme parçalarını nasıl daha dikkatli dinleyip, daha kolay anlayabilecekleri öğretilmiştir. Sonuç olarak ise, dinleme becerisinin dinleme stratejileri ile çok daha hızlı ve etkili bir şekilde geliştirilebildiği ortaya konmuştur. Dinleme stratejilerinin ve dinleme günlüklerinin, dinleme problemlerini azaltması ve dinleme yeterliliğini geliştirmesinin yanı sıra, öğrenciye kendi kendine çalışma ve kendi kendini değerlendirebilme becerilerini de kazandırmıştır. Bu bağlamda da, Türkiye'de öğrenim gören Almanca Öğretmenliği Hazırlık Sınıfı öğrencilerine, alternatif ve teoriden pratiğe dönüştürülmüş bir dinleme dersi sunularak, onların daha hızlı ve daha etkili bir şekilde anlamaları sağlanmıştır. This study aims to determinate the problems of listening comprehension of pre-service German Language Teaching students as well their listening strategy use in order to decrease their listening problems and to make suggestions to raise their level of listening comprehencion ability. In this study, it was tried to determine the listening comprehension problems and the strategy use of the students in German listening lessons. The sample of this study consists of 50 pre-service students from GLT department. With these students, in- and out class listening activities have been used. The students were invited to fill in a listening diary during the semester. At the beginning and the end of the study, students were done a listening test and they were given two aptitude tests. The findings were evaluated.At the beginning of the study, we found that the pre-serve students had a variety of listening problems and they weren't aware of their listening strategies. We have given them listening strategies instructions during the study and the students also filled in a listening diary, in which they stated their strategy problems and strategy use. As a result, the students have raisen their strategy use and decreased their listening problems in German listening. The strategy instruction has developed their listening ability and also raised their motivation towards German listening. As a result, teaching listening strategies and using listening diaries in German listening lessons will develop the listening ability of freshman in foreign language pre-service classes faster and effectively. Listening strategies connected with listening diaries will not only decrease listening problems and increase listening strategy use; it will also develop the awareness of pre-service students to autonomous and to evaluate their own skills and strategies. In this context, German pre-service students studying in Turkey is presented an alternative German listening lesson converted from theory into practice to provide them a more quickly and effectively understanding through strategies.
Collections