Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Zeki
dc.contributor.authorDemirci, Mazlume
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673869
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, başta Almanca Öğretmenliği Bilim Dallarında öğrenim gören Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin, Almanca dinleme ve dinlediğini anlama becerilerinde karşılaştıkları sorunları ve kullandıkları dinleme stratejilerini tespit etmek ve bu konuda karşılaştıkları sorun ve eksiklikleri gidermektir. Aynı zamanda da strateji kullanımlarının farkına varmalarını ve bu stratejileri dinleme sorunlarını çözmede kullanmalarını sağlamaktır. Dinleme etkinlikleriyle birlikte öğretilen dinleme stratejileri ile ders içerisinde ve ders dışında dinlemeye karşı ilgi ve motivasyonlarını artırarak, dinleme becerilerinin güçlendirmektir. Örneklem olarak Dicle Üniversitesi Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalından Hazırlık Sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci ile ders içinde ve ders dışında dinleme alıştırmaları yürütülerek etkinliklerin etki ve sonuçları yine bu öğrencilerle bir dinleme testi, iki de dinleme anketi uygulanarak değerlendirilmiştir.Öğrencilerin Almanca dinleme parçalarını anlamada büyük problemler yaşadığı tespit edilmiştir. Bunun başlıca nedeni, öğrencilerin dil becerilerinin yetersiz olması ve dinleme konusunda herhangi bir yöntem bilmemeleri olarak tespit edilmiştir. Dinleme dersinde oluşturulan bir dinleme planı ve ders içi ve dışında tutulan bir dinleme günlüğü ile bu plan doğrultusunda yapılan dinleme etkinlikleriyle, öğrencilerin bilişsel, üst-bilişsel ve sosyal-efektif dinleme stratejileri geliştirilmeye çalışılmış ve böylece, öğrencilerin yabancı dilde dinleme parçalarını nasıl daha dikkatli dinleyip, daha kolay anlayabilecekleri öğretilmiştir. Sonuç olarak ise, dinleme becerisinin dinleme stratejileri ile çok daha hızlı ve etkili bir şekilde geliştirilebildiği ortaya konmuştur. Dinleme stratejilerinin ve dinleme günlüklerinin, dinleme problemlerini azaltması ve dinleme yeterliliğini geliştirmesinin yanı sıra, öğrenciye kendi kendine çalışma ve kendi kendini değerlendirebilme becerilerini de kazandırmıştır. Bu bağlamda da, Türkiye'de öğrenim gören Almanca Öğretmenliği Hazırlık Sınıfı öğrencilerine, alternatif ve teoriden pratiğe dönüştürülmüş bir dinleme dersi sunularak, onların daha hızlı ve daha etkili bir şekilde anlamaları sağlanmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to determinate the problems of listening comprehension of pre-service German Language Teaching students as well their listening strategy use in order to decrease their listening problems and to make suggestions to raise their level of listening comprehencion ability. In this study, it was tried to determine the listening comprehension problems and the strategy use of the students in German listening lessons. The sample of this study consists of 50 pre-service students from GLT department. With these students, in- and out class listening activities have been used. The students were invited to fill in a listening diary during the semester. At the beginning and the end of the study, students were done a listening test and they were given two aptitude tests. The findings were evaluated.At the beginning of the study, we found that the pre-serve students had a variety of listening problems and they weren't aware of their listening strategies. We have given them listening strategies instructions during the study and the students also filled in a listening diary, in which they stated their strategy problems and strategy use. As a result, the students have raisen their strategy use and decreased their listening problems in German listening. The strategy instruction has developed their listening ability and also raised their motivation towards German listening. As a result, teaching listening strategies and using listening diaries in German listening lessons will develop the listening ability of freshman in foreign language pre-service classes faster and effectively. Listening strategies connected with listening diaries will not only decrease listening problems and increase listening strategy use; it will also develop the awareness of pre-service students to autonomous and to evaluate their own skills and strategies. In this context, German pre-service students studying in Turkey is presented an alternative German listening lesson converted from theory into practice to provide them a more quickly and effectively understanding through strategies.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEine Studie über den Effekt der Strategienvermittlung auf die Hörprobleme, die Hörleistung und den Strategieneinsatz von daF - Studenten in der Vorbereitungsklasse
dc.title.alternativeAlmanca öğretmenliği hazırlık sınıfında verilen strateji eğitiminin dinleme sorunlarına, dinleme becerisine ve strateji kullanımıma etkisi üzerine bir araştırma
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmStrategy training program
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmListening strategies
dc.subject.ytmForeign languages learning strategy
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10097603
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419309
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess