Tarihî olaylarda geçen coğrafî mekânları öğrencilerin algılama düzeyleri: Samsun örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin zihin haritalarındaki tarihi mekânların bilinme düzeylerini ve tarih ile coğrafya bilimi arasındaki etkileşimi ortaya çıkartmayı amaçlayan bu çalışma, Samsun il merkezinde bulunan farklı türdeki on ortaöğretim kurumunda 10. sınıfta okumakta olan 275 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulamada 8 adet açık uçlu soru ve 2 adet yapılandırılmış dilsiz harita kullanılmıştır. Öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar, SPSS 17 istatistik programında değerlendirilmiş ve çıkan sonuçlar tablolar halinde verilerek yorumlar yapılmıştır.Araştırma sonucunda 10. sınıf öğrencilerinin yer bilgisi konusunda yetersiz oldukları, bir önceki yıl görmüş oldukları bilgileri hatırlayamadıkları tespit edilmiştir. Yine araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaklaşık % 20'sinin yaşadıkları coğrafyayı bile tanımaktan uzak oldukları anlaşılmıştır. Bu anlamda tarih dersi öğretim programları hazırlanırken tarih konularının kavranmasında büyük önem taşıyan coğrafya bilimine ve tarihi coğrafyaya daha geniş yer verilmesi, tarihi olayların coğrafya destekli anlatılması ve özellikle öğrencilerin zihin haritalarını geliştirecek etkinliklere yer verilmesi gerekliliği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Tarihî Coğrafya, Tarih Eğitimi, Coğrafî Mekân, Zihin Haritası This study aimed to find out the degree of the knowledge of historical places and the interaction between History and Geography on grade-10 students' mind mapping. The study was put into reality in ten high schools with various groups of 275 grade-10 high school students in Samsun. In the application, eight open-ended questions and two structured mute maps were used. The answers by students were evaluated according to the SPSS 17 statistical programme and the results were commented on the charts.At the end of the research it was understood that the grade-10 students were insufficient for the knowledge of Geography and they had already forgotten what they learned about these school subjects previous year. According to the research again, it was confirmed that approximately % 20 of these students were unaware of their residencies. In this sense, it was definitely understood that Geography and Historical Geography, which are so significant in terms of cognition of History school topics, should be taken seriously while preparing `Teaching Methods of History`. And also Historic events should be taught to the students by using geography. On the other hand, especially some activities which can help develop students mind should be taken into consideration as well.Key words: Historical Geography, Education of History, Geographical Places, MindMapping.
Collections