Show simple item record

dc.contributor.advisorİskender Kılıç, Pelin
dc.contributor.authorKurt, Beyhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:01Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673863
dc.description.abstractOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin zihin haritalarındaki tarihi mekânların bilinme düzeylerini ve tarih ile coğrafya bilimi arasındaki etkileşimi ortaya çıkartmayı amaçlayan bu çalışma, Samsun il merkezinde bulunan farklı türdeki on ortaöğretim kurumunda 10. sınıfta okumakta olan 275 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulamada 8 adet açık uçlu soru ve 2 adet yapılandırılmış dilsiz harita kullanılmıştır. Öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar, SPSS 17 istatistik programında değerlendirilmiş ve çıkan sonuçlar tablolar halinde verilerek yorumlar yapılmıştır.Araştırma sonucunda 10. sınıf öğrencilerinin yer bilgisi konusunda yetersiz oldukları, bir önceki yıl görmüş oldukları bilgileri hatırlayamadıkları tespit edilmiştir. Yine araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yaklaşık % 20'sinin yaşadıkları coğrafyayı bile tanımaktan uzak oldukları anlaşılmıştır. Bu anlamda tarih dersi öğretim programları hazırlanırken tarih konularının kavranmasında büyük önem taşıyan coğrafya bilimine ve tarihi coğrafyaya daha geniş yer verilmesi, tarihi olayların coğrafya destekli anlatılması ve özellikle öğrencilerin zihin haritalarını geliştirecek etkinliklere yer verilmesi gerekliliği tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Tarihî Coğrafya, Tarih Eğitimi, Coğrafî Mekân, Zihin Haritası
dc.description.abstractThis study aimed to find out the degree of the knowledge of historical places and the interaction between History and Geography on grade-10 students' mind mapping. The study was put into reality in ten high schools with various groups of 275 grade-10 high school students in Samsun. In the application, eight open-ended questions and two structured mute maps were used. The answers by students were evaluated according to the SPSS 17 statistical programme and the results were commented on the charts.At the end of the research it was understood that the grade-10 students were insufficient for the knowledge of Geography and they had already forgotten what they learned about these school subjects previous year. According to the research again, it was confirmed that approximately % 20 of these students were unaware of their residencies. In this sense, it was definitely understood that Geography and Historical Geography, which are so significant in terms of cognition of History school topics, should be taken seriously while preparing `Teaching Methods of History`. And also Historic events should be taught to the students by using geography. On the other hand, especially some activities which can help develop students mind should be taken into consideration as well.Key words: Historical Geography, Education of History, Geographical Places, MindMapping.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarihî olaylarda geçen coğrafî mekânları öğrencilerin algılama düzeyleri: Samsun örneği
dc.title.alternativeThe perception of students for geographical places taking part in historical events
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMind maps
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistorical place
dc.subject.ytmHistorical geography
dc.subject.ytmHistorical environment
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmSpatial perception
dc.subject.ytmGeographic area
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10090566
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419302
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess