Kültürel konformizm ve eleştirel sanat pedagojisinde çoklu-kültürel yapılanmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu doktora tez çalışmasının konusu sanat eğitiminde çok-kültürlü eğitim yaklaşımlarının yenibir sanat eğitimi modeli olma potansiyeli taşıyan eleştirel sanat pedagojisi ile sanat eğitimineetki eden kültürel konformizm (uymacılık) kavramı bağlamında nasıl yeni bir sanat eğitimiyapılanması sunabileceğinin tespitlerini yapmak üzerine kurgulanmıştır. Kapsam olarak dahaçok kültürün sanat yolu ile çoklu kültür üretimine etkisi üzerine odaklanılmış ve bu odaknoktasında konformizm ile ilintisi irdelenmiştir. Konformizmin kültürün ve sanatın bir üstbaşlığı konumunda yer aldığı tespitinden hareketle bu bağlamda eleştirel bir sanat eğitimininbu ilişki ağını çözümlemesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Çok-kültürlülükten çok-kültürcülüğegeçişin kültürel gerekçeleri ile eleştirel sanat pedagojisinin pedagojik gerekçeleri arasındakiilintiyi çoklu-kültürel yeni yaklaşım ile konformist (uygucu/uymacı) yönelimler arasındakibağlamda incelenip incelenemeyeceğinin saptanması yapılmış ve bu saptamalardan hareketlekültürel konformizmin kültür üretimi ve dağılımı üzerindeki karmaşık ve değişken etkisininsanat eğitiminde çoklu-kültür olarak adlandırılan yeni bir söylemin ortaya çıkmasına nedenolduğu görülmüştür. Çoklu-kültür ve sanat ilişkisi incelendiğinde konformizmin yoğun etkigücünün sanatın fikir ve üretim aşamasının dinamik ve özgün doğasını olumsuz etkilediği vebu problemin çözümü için eleştirel pedagojinin sanat eğitimi içinde yer almasının önemi butez çalışması ile gündeme gelmiştir. This doctoral dissertation focuses on the determination of how multicultural education approaches in art education can offer a new art education structure in the context of critical art pedagogy, which has the potential to be a new art education model, and cultural conformism conception, which influences art education. In scope, more and more cultures have focused on the effect of multi-cultural production through art, and the relationship with conformism has been examined at this focal point. From the conclusion that conformism takes place on an upper title of culture anda art, it has emerged that a critical art education has to analyze this relation network in this context. It has been established that the relationship between cultural reasons of multiculturalism and the pedagogical reasons of critical arts pedagogy can not be examined in the context of the multicultural new approach and conformist orientations, and from these findings it can be seen that the cultural conformism is complex and variable on cultural production and distribution effect has led to the emergence of a new discourse in art education called multi-culture. When the relation between multi-culture and art is examined, it has been pointed out with the study of this thesis that the conformism has a negative effect on the dynamic and original nature of artistic ideas and production process and that critical pedagogy is included in art education for solution of this problem.
Collections