Show simple item record

dc.contributor.advisorEker, Metin
dc.contributor.authorDemir, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:27Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673718
dc.description.abstractBu doktora tez çalışmasının konusu sanat eğitiminde çok-kültürlü eğitim yaklaşımlarının yenibir sanat eğitimi modeli olma potansiyeli taşıyan eleştirel sanat pedagojisi ile sanat eğitimineetki eden kültürel konformizm (uymacılık) kavramı bağlamında nasıl yeni bir sanat eğitimiyapılanması sunabileceğinin tespitlerini yapmak üzerine kurgulanmıştır. Kapsam olarak dahaçok kültürün sanat yolu ile çoklu kültür üretimine etkisi üzerine odaklanılmış ve bu odaknoktasında konformizm ile ilintisi irdelenmiştir. Konformizmin kültürün ve sanatın bir üstbaşlığı konumunda yer aldığı tespitinden hareketle bu bağlamda eleştirel bir sanat eğitimininbu ilişki ağını çözümlemesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Çok-kültürlülükten çok-kültürcülüğegeçişin kültürel gerekçeleri ile eleştirel sanat pedagojisinin pedagojik gerekçeleri arasındakiilintiyi çoklu-kültürel yeni yaklaşım ile konformist (uygucu/uymacı) yönelimler arasındakibağlamda incelenip incelenemeyeceğinin saptanması yapılmış ve bu saptamalardan hareketlekültürel konformizmin kültür üretimi ve dağılımı üzerindeki karmaşık ve değişken etkisininsanat eğitiminde çoklu-kültür olarak adlandırılan yeni bir söylemin ortaya çıkmasına nedenolduğu görülmüştür. Çoklu-kültür ve sanat ilişkisi incelendiğinde konformizmin yoğun etkigücünün sanatın fikir ve üretim aşamasının dinamik ve özgün doğasını olumsuz etkilediği vebu problemin çözümü için eleştirel pedagojinin sanat eğitimi içinde yer almasının önemi butez çalışması ile gündeme gelmiştir.
dc.description.abstractThis doctoral dissertation focuses on the determination of how multicultural education approaches in art education can offer a new art education structure in the context of critical art pedagogy, which has the potential to be a new art education model, and cultural conformism conception, which influences art education. In scope, more and more cultures have focused on the effect of multi-cultural production through art, and the relationship with conformism has been examined at this focal point. From the conclusion that conformism takes place on an upper title of culture anda art, it has emerged that a critical art education has to analyze this relation network in this context. It has been established that the relationship between cultural reasons of multiculturalism and the pedagogical reasons of critical arts pedagogy can not be examined in the context of the multicultural new approach and conformist orientations, and from these findings it can be seen that the cultural conformism is complex and variable on cultural production and distribution effect has led to the emergence of a new discourse in art education called multi-culture. When the relation between multi-culture and art is examined, it has been pointed out with the study of this thesis that the conformism has a negative effect on the dynamic and original nature of artistic ideas and production process and that critical pedagogy is included in art education for solution of this problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKültürel konformizm ve eleştirel sanat pedagojisinde çoklu-kültürel yapılanmalar
dc.title.alternativePoly-cultural structures in cultural conformism and critical art pedagogy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmBasic art education
dc.subject.ytmCritical pedagogy
dc.subject.ytmArt criticism
dc.subject.ytmCultural conformism
dc.identifier.yokid10192920
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515673
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess