Show simple item record

dc.contributor.advisorErsanlı, Kurtman
dc.contributor.authorÖzkanli, Zübeyde
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:26Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673714
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 10-11 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma, bir değişkene ilişkin var olan sayısal değerlerin toplanması, betimlenmesi ve sunulmasına olanak sağlayan istatistiksel işlemlere dayandığından betimsel istatistiktir. Araştırmanın örneklemi, Aksaray İli merkezindeki Mustafa Yazıcı İlkokulu/Ortaokulu ve 23 Nisan İlkokulu/Ortaokulu 4 ve 5. Sınıf öğrencilerinden olmak üzere 247 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerini belirlemek amacıyla Yılmaz ve Köse (2008) tarafından geliştirilen 7-13 yaş arası Duygusal Zekâ Ölçeği; saldırganlık düzeylerini belirlemek için ise Şahin (2004) tarafından geliştirilen Saldırganlık Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, sınıf, yaş, hobi değişkeni, enstrüman çalma, anne-baba tutumlarını belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, 10-11 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasında negatif yönde ve düşük düzeyde ilişki olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research to search the link between emotional intelligence level and aggressiveness level of children aged 10-11. Because this study is based on existing statistical processes relating to a variant that allowing totalling, describing and presenting numerical value, it is a descriptional statistic. The research's sample consists of 247 students of 4th and 5th grade including 23 Nisan Primary/secondary School and Mustafa Yazıcı Primary/Secondary school in Aksaray city centre. In the research, Emotional İntelligence Scale between 7 and 13 years developed by Yılmaz and Köse (2008) is used to find students' emotional intelligence level ; Primary school children's aggressiveness scale developed by Şahin (2004) is used to find students' aggressiveness level. Furthermore, personal information form is used to determine parent attitude, instrument playing, age, hobby, classroom sex variant. At the end of this research, that 10 -11 years age children have negative and low level relation between emotional intelligence level and attacking level is found. Derived findings are commented and made suggestions in the light of literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title10-11 yaş grubu çocukların duygusal zeka düzeyleri ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between emotional intelligence level and aggressiveness level of children aged 10-11
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10198481
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516221
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess