Resim-iş öğretmenliği programının mevcut varlığı üzerine öğretim elemanlarının görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde sanat eğitimi veren Eğitim Fakültelerinin Resim-iş öğretmenliği bölümü bir çok nedenden dolayı sorunların yaşandığı bir alandır. Bu sorunlar genellikle eğitim öğretim programından, yöneticilerden, öğretim elemanlarından ve okulun fiziki olanaklarından kaynaklanmaktadır. Yapılan çalışmada programın mevcut durumu, sanat eğitimine bakış açısı, sanat eğitiminin ülkemizdeki konumu, genel sorunları ve kapatılıp kapatılmaması konusu araştırılmıştır. Bu çalışma; genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de 12 üniversitede görev yapmakta olan 117 öğretim elemanı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yerli ve yabancı kaynaklar taranmış ve uzman görüşüne sunulmuş anket formu kullanılmıştır. Anket formunda Resim-iş öğretmenliği programına yönelik 23 soru bulunmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde; aritmatik ortalama, standart sapma, Ki-kare analizi, Kruskal-Wallis testi, Dunnet T3 Post Hoc testi kullanılmıştır. Elde edilen bulguların sonucu Resim-iş eğitiminin önemi, müfredat programının uygunluğu, lisans programlarının sayı ve kontenjanları, akademik kadro ve atama konusu öğretim elemanlarının görüşleriyle oraya konulmuştur. The department of art education in the Faculty of Education which provides art education in our country is an area where problems have been experienced because of many reasons. These problems usually arise from the educational program, directors, instructors and the physical facilities of the school. In this study, current status of the program, the point of view of art education, the situation of art education in our country, general problems and whether it has to be closed or not.This study is a quantitative study using a general scanning model. The sample of the study consists of 117 faculty instructors who work at 12 different universities in Turkey. As a data collection tool, domestic and foreign sources were scanned and a questionnaire form submitted to an expert opinion was used. There are 23 questions about art teaching program in the questionnaire form. In the analysis of the collected data in the research; arithmetic mean, standard deviation, Chi-square analysis, Kruskal-Wallis test, Dunnet T3 Post Hoc test were used. As a result of these findings, the importance of art education, the appropriateness of the curriculum, the number and the quotas of the undergraduate programs, the academic staff and the subjects of the assignment were presented.
Collections