Show simple item record

dc.contributor.advisorTürker, İbrahim Halil
dc.contributor.authorErtan, Ezgi Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673634
dc.description.abstractÜlkemizde sanat eğitimi veren Eğitim Fakültelerinin Resim-iş öğretmenliği bölümü bir çok nedenden dolayı sorunların yaşandığı bir alandır. Bu sorunlar genellikle eğitim öğretim programından, yöneticilerden, öğretim elemanlarından ve okulun fiziki olanaklarından kaynaklanmaktadır. Yapılan çalışmada programın mevcut durumu, sanat eğitimine bakış açısı, sanat eğitiminin ülkemizdeki konumu, genel sorunları ve kapatılıp kapatılmaması konusu araştırılmıştır. Bu çalışma; genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de 12 üniversitede görev yapmakta olan 117 öğretim elemanı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak yerli ve yabancı kaynaklar taranmış ve uzman görüşüne sunulmuş anket formu kullanılmıştır. Anket formunda Resim-iş öğretmenliği programına yönelik 23 soru bulunmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde; aritmatik ortalama, standart sapma, Ki-kare analizi, Kruskal-Wallis testi, Dunnet T3 Post Hoc testi kullanılmıştır. Elde edilen bulguların sonucu Resim-iş eğitiminin önemi, müfredat programının uygunluğu, lisans programlarının sayı ve kontenjanları, akademik kadro ve atama konusu öğretim elemanlarının görüşleriyle oraya konulmuştur.
dc.description.abstractThe department of art education in the Faculty of Education which provides art education in our country is an area where problems have been experienced because of many reasons. These problems usually arise from the educational program, directors, instructors and the physical facilities of the school. In this study, current status of the program, the point of view of art education, the situation of art education in our country, general problems and whether it has to be closed or not.This study is a quantitative study using a general scanning model. The sample of the study consists of 117 faculty instructors who work at 12 different universities in Turkey. As a data collection tool, domestic and foreign sources were scanned and a questionnaire form submitted to an expert opinion was used. There are 23 questions about art teaching program in the questionnaire form. In the analysis of the collected data in the research; arithmetic mean, standard deviation, Chi-square analysis, Kruskal-Wallis test, Dunnet T3 Post Hoc test were used. As a result of these findings, the importance of art education, the appropriateness of the curriculum, the number and the quotas of the undergraduate programs, the academic staff and the subjects of the assignment were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim-iş öğretmenliği programının mevcut varlığı üzerine öğretim elemanlarının görüşleri
dc.title.alternativeThe instructors' opinions on the current situation of the art teaching program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10259679
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580903
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess