Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Yaşar
dc.contributor.authorKarakullukcu, Necmiye
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673575
dc.description.abstractBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin öğrencilerine kitap okuma alışkanlığıkazandırmalarındaki rollerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırma evrenini 2014 – 2015 eğitim – öğretim yılında Samsun iline bağlı devletokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma toplam 539sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Tekgül(2013) tarafından geliştirilen `Öğretmen Görüşleri` anket formu kullanılmıştır.Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizi için istatistik paket programı SPSS17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programından yararlanılmıştır.Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler, frekans ve yüzde dağılımlarıhesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin genelolarak kitap okuma ve okutma konusunda her zaman çaba gösterdikleri veöğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmadaki etkilerinin orta seviyedeolduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar alanyazın ışığında yorumlanarak,araştırma sonuçlarına dayalı ve ileride yapılabilecek araştırmalara yönelik bazıönerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research aims to determine the opinions of classroom teachers about their role inacquiring students' reading habits. The universe of the research consists of classroomteachers working in public schools of Samsun province in 2014 - 2015 academicyear. The study was conducted on 539 classroom teachers. `Teacher Opinions`questionnaire form developed by Tekgül (2013) was used as data collection tool.Statistical package program SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences)was used to analyze the data collected within the scope of the research. The datacollected through the survey were analyzed by calculating the frequency andpercentage distributions. As a result of the research, it has been determined thatclassroom teachers have always made efforts in reading and reading books in generaland their effects on gaining reading habits for their students are moderate. Theseresults were interpreted in the light of the literature and some suggestions were madebased on the results of the research and for future researches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada sınıf öğretmenlerinin rolü
dc.title.alternativeThe role of classroom teachers in gaining reading habits to primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading habit
dc.identifier.yokid10281116
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584360
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess