Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Emre
dc.contributor.authorBerk, Rifat Ramazan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669337
dc.description.abstractBu çalışmada altı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimleri ortaya konularak, birbirlerini yordama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olup olmadığı; öğrencilerin sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin, yazma kaygı ve eğilimlerinin anlamlı birer yordayıcısı olup olmadığını belirlemek bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Tarama modelinde yapılandırılan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Sivas ili Şarkışla ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim görmekte olan 860 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunun yazma kaygı düzeyini belirleyebilmek için Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yazma Kaygısı` ölçeği ve eğilim düzeyini belirleyebilmek için İşeri ve Ünal (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yazma Eğilimi Ölçeği` uygulanmıştır. Çalışma sonunda yazma eğiliminin, yazma kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu; öğrencilerin sınıf düzeyi ve cinsiyetlerinin, yazma kaygı ve eğilimlerinin anlamlı birer yordayıcısı olduğu bulgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yazma Kaygısı, Yazma Eğilimi, Yazma Becerisi, Yazma
dc.description.abstractIn this study, it is intended to present the writing apprehension and writing disposition of the sixth, seventh and the eighth grade students and to examine the effects of these terms on each other. It is also examined in detail whether writing apprehension and writing disposition are true indicators of each other; whether gender and grade of the students are meaningful indicators of one another. The study group which is configured by screening model is composed of 860 sixth, seventh and eighth grade students from the province of Sivas and the district of Şarkışla in the second half of the 2011-2012 education and training period. The study group was applied the Writing Apprehension Scale which was adapted to Turkish by Özbay ve Zorbaz and the Writing Disposition Scale which was adapted to Turkish by İşeri and Ünal (2010). As a conclusion, it is come confirmed that writing disposition is a meaningful indicator of writing apprehension; besides, gender and grade of the students are true indicators of writing apprehension and writing disposition.Keywords: Writing Anxiety, Writing Dispositions, Writing Skills, Writing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAltı, yedi ve sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma kaygı ve eğilimlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of sixth, seventh and eighth grade students' writing anxiety and dispositions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmWriting anxiety
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWriting training
dc.identifier.yokid10040741
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357545
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess