3N ağır hizmet otokorkuluk sisteminin statik yükleme analizinin çarpışma test sonuçlarıyla karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, karayollarında sıkça kullanılmakta olan 3N ağır hizmet otokorkuluğunun araç çarpması durumundaki davranışını bilgisayar programı kullanarak simüle etmektir. Bu dinamik etkileşimi modelleyebilen dinamik analiz tabanlı programlar mevcut olsa da bu tür analizler yapabilen sayısının azlığı ve analiz sürelerinin uzunluğu yüzünden dezavantajlar içermektedir. Bu çalışmada bu olumsuzlukları ortadan kaldırabilmek için 3N AHO tipi otokorkuluk statik yapısal analiz yapan SAP2000 programı yardımıyla modellenmiş ve analiz edilmiştir. 3N AHO modeli üzerine dinamik araç darbesi yerine eşdeğer statik yükler hesaplanarak yüklenmiştir. Farklı varyasyonlarla yapılan statik yükleme şekilleri ile dinamik etkileşim çok hızlı bir şekilde elde edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar 3N AHO üzerinde yapılan gerçek çarpışma test sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Testte elde edilen sonucu veren statik eşdeğer yükün geometrisi ve hangi aralıklara etki ettiği belirlenerek irdelenmiştir. In this study, crash test performance of a frequently used heavy containment guardrail, 3N AHO, was simulated with a computer program. Even though there are a numerous dynamic based computer programs that can assess this interaction they have disadvantages due to large computational times. To overcome this drawback, in this study, Structural Analysis Program, SAP2000, was used to model and anlayze the 3N AHO. Dynamic vehicle impact loads were replaced with equivalent static loads. The magnitude and shape of equivalent static loads were determined using crash test impact conditions. Crash test results of 3N AHO guardrail was used to validate and compare the accuracy of the equivalent static load analysis. Based on the analyses the magnitude and shape of the equivalent static loads that represent two different vehicle impact conditions were determined.
Collections