Show simple item record

dc.contributor.advisorAtahan, Ali Osman
dc.contributor.authorYüncüoğlu, Mehmet Mahir
dc.date.accessioned2021-05-08T10:03:59Z
dc.date.available2021-05-08T10:03:59Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/667616
dc.description.abstractBu çalışmada, karayollarında sıkça kullanılmakta olan 3N ağır hizmet otokorkuluğunun araç çarpması durumundaki davranışını bilgisayar programı kullanarak simüle etmektir. Bu dinamik etkileşimi modelleyebilen dinamik analiz tabanlı programlar mevcut olsa da bu tür analizler yapabilen sayısının azlığı ve analiz sürelerinin uzunluğu yüzünden dezavantajlar içermektedir. Bu çalışmada bu olumsuzlukları ortadan kaldırabilmek için 3N AHO tipi otokorkuluk statik yapısal analiz yapan SAP2000 programı yardımıyla modellenmiş ve analiz edilmiştir. 3N AHO modeli üzerine dinamik araç darbesi yerine eşdeğer statik yükler hesaplanarak yüklenmiştir. Farklı varyasyonlarla yapılan statik yükleme şekilleri ile dinamik etkileşim çok hızlı bir şekilde elde edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar 3N AHO üzerinde yapılan gerçek çarpışma test sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Testte elde edilen sonucu veren statik eşdeğer yükün geometrisi ve hangi aralıklara etki ettiği belirlenerek irdelenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, crash test performance of a frequently used heavy containment guardrail, 3N AHO, was simulated with a computer program. Even though there are a numerous dynamic based computer programs that can assess this interaction they have disadvantages due to large computational times. To overcome this drawback, in this study, Structural Analysis Program, SAP2000, was used to model and anlayze the 3N AHO. Dynamic vehicle impact loads were replaced with equivalent static loads. The magnitude and shape of equivalent static loads were determined using crash test impact conditions. Crash test results of 3N AHO guardrail was used to validate and compare the accuracy of the equivalent static load analysis. Based on the analyses the magnitude and shape of the equivalent static loads that represent two different vehicle impact conditions were determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.title3N ağır hizmet otokorkuluk sisteminin statik yükleme analizinin çarpışma test sonuçlarıyla karşılaştırması
dc.title.alternativeComparison of equivalent static loading analysis with crash test results for 3N heavy containmnet level guardrail
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGuardrail
dc.subject.ytmSAP2000
dc.subject.ytmAnalysis
dc.identifier.yokid435049
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid329501
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess